Gå til innhold

Kjøpt kollisjonsskadet bil(?), forhandler sa ikke noe. Hva nå?

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

GARANTI er noe en forhandler kan gi hvis de vil, garanti skal være bedre enn den lovbestemte REKLAMASJONEN.

Er viktig å skille mellom disse. Så lenge forhandler opplyser om at det ikke er garanti, så er det nettopp det.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jesper1201: Du tenker nok på riktig firma ;) Jeg har også fått høre negative ting om de nå i ettertid. 

 

Men ja. Ringte til firma idag, snakket med personen som solgte meg bilen. Samtalen startet bra med en god tone fra begge sider. Helt til jeg kom til spørsmålet mitt. "Er bilen kollisjonsskadet?" Da begynte selger å bli nervøs. Jeg kunne høre at pulsen hals økte. Det jeg fikk til svar var at nei, ikke som han viste om. De hadde vist kjøpt bilen av Erling Rød (Møller avd Askim). Men han kunne sjekke det opp da. Ringe å høre med de.

 

Jeg ringte han kl 10 idag og har ikke hørt noe fra han enda. Så venter spent på svar. Har også vært i kontakt (mail) med trafikkstasjonen og spurt om all dokumentasjon på bilen. Alt fra eiere, EU kontroll, import papirer osv osv. Se om det står noe der om skade, evt grave videre i tidligere eiere/forsikringsselskap. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det nok tyde på at han skjuler noe og vil nok prøve å komme seg unna dette.

Har du ringt møller askim (møller skadesenter) så kan det hende du får noen opplysninger om bilen.

Møller undersøker hver bil som selges og blir logført i register hos dem.

Om det hadde skjedd før den kom inn hos møller.

Kan hende han selgeren har kjøpt bilen sånn og sakt han skal fikse den opp.

Om dette ikke har skjedd under salg av bilen når noen har prøve skjørt bilen da den sto hos selgeren på Gjøvik.

Du vil nok kunne få svar fra forsikringsselskaper og da kan du få tak i takstpapirene på bilen.

Så kan jo hende du får noe svar snart nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GARANTI er noe en forhandler kan gi hvis de vil, garanti skal være bedre enn den lovbestemte REKLAMASJONEN.

Er viktig å skille mellom disse. Så lenge forhandler opplyser om at det ikke er garanti, så er det nettopp det.

 

Orginal post rettet, (men for meg er garanti nokså likt reklamasjon).

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da virker det som det ikke skjer noe fra noen kanter. RAMBERG BIL I ASKIM svarer meg ikke mer. Han har nå fått 1mnd på å finne ut om bilen har vært i en kollisjon. Forbrukerrådet virker som er dødt løp. De vil jo ha samtalen jeg har hatt med Ramberg. Noe jeg kun har hatt over tlf en gang. (Da jeg spurte om han viste noe om skaden) Etter det har det jo vært stille fra dem. 

 

Så da blir det nok jeg som må skru og fikse litt. Ta på meg kostnadene. Ny AC kondensator, justerbart senkesett med nye fjærbeinslagere er kjøpt inn. Også nye lenkearmer. Så da er det bare å få levert bilen til teknisk. Se om de finner noe på ramma. Er den OK så blir det demontere fronten og få byttet det som ser dårlig ut. 

 

Virker ikke som det er så ille, men man vet jo aldri før man har begynt å grave litt i fronten på bilen. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns jeg er meget dårlig av de, men jeg er dessverre ikke overrasket. 

Selvfølgelig kan det hende de ikke visste om det, men de burde ihvertfall tatt det seriøst og sjekket det opp.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem (Ramberg bil) sa de skulle sjekke det opp. En liten tlf fra dem hvor de sa at de ikke har funnet noe hadde jo mer positivt, men da de velger å blokkere meg helt og ikke svare så får jeg jo følelsen av at de vet noe som de burde ha sagt videre til meg

 

Så da blir det nok ebay ikveld. Få bestilt opp noen deler fra Tyskland. Sett med bremser, hjullager, bærekule og noen små ting :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig dårlig og ikke verre mer imøtekommende av ramberg bil, dem burde ta dette litt mer seriøst.

Så helt enig med det jesper sier litt lenger opp her.

Har du sendt bilder til forbrukerrådet så dem kunne se på skaden på bilen din,er veldig rart om dem ikke vil gjøre noe her?

Hadde villet prøve å tatt saken videre her,og ikke gitt meg før jeg hadde fått til en liten løsning.

Ellers så lykke til med skruingen på bilen den blir sikkert veldig bra når den blir ferdig1-winking.gif 

Så håper du ikke finner så alt for mange flere feil på bilen din når du begynner å skru.

Men greit å gjør som du sier ta bilen inn på teknisk,til å få sjekket bilen litt videre om der er noe skader på ramma.1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått tilbakemelding fra Ramberg Bil. Han som solgte meg bilen har sluttet. Om han sluttet, eller "sluttet" er jo usikkert. Men nå har jeg fått en ny kontakt der som gjerne ville se på bilen. Og er det en skade de også mener har skjedd av en utforkjøring/krasj så ville de gjerne hjelpe meg. 

 

Så en liten pluss i boka hos Ramberg enn så lenge ;) Sier ifra hva som skjer videre da jeg har vært hos de med bilen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tilbakemelding fra Ramberg Bil. Han som solgte meg bilen har sluttet. Om han sluttet, eller "sluttet" er jo usikkert. Men nå har jeg fått en ny kontakt der som gjerne ville se på bilen. Og er det en skade de også mener har skjedd av en utforkjøring/krasj så ville de gjerne hjelpe meg. 

 

Så en liten pluss i boka hos Ramberg enn så lenge 1-winking.gif Sier ifra hva som skjer videre da jeg har vært hos de med bilen

Dette er jo knall da,kan hende du får litt hjelp, håper dem tar dette litt seriøst og gir deg noe tilbake eller ser på det og fikser dette får deg.

Er jo ikke dårlig at dem har svart deg og at dem vil se på bilen.

Så da gjenstår det bare å se om dem holder sinne ord da.

Lykke til når du skal vise fram bilen og at det ordner seg. 1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår