Gå til innhold

honda accord type r hjelp!


Omegadriver95

Anbefalte innlegg

hei. kjøpte meg en honda Accord for 1 måned siden, og er veldig fornøyd med kjøpet.

bilen var på eu kontroll i høst (november)

i går så var jeg ute å kjørte, alt virka helt fint, var i sentrum å kjøre å  kom inn i et kryss, i ca 10-15km/t å da jeg var på tur ut av krysset, så var det akkuratt som om bilen seig i hop, på høyre fram side å alt låste seg, jeg hoppa ut av bilen å oppdaget straks at det var opphengskula som knakk i 2!...

er ikke det noe de burde se på eu-kontroll, med tanke på slitasje?

måtte bli henta av bergningsbil, å trenger ny forskjerm å ny opphengskule... vet ikke om det er noe mere som er ødelagt enda..

har full kasko på bilen, er det noe jeg kan bruke for å få dekke denne skaden? eller vet dere hva jeg burde gjøre? skal jeg klage på versktedet som hadde eu-kontroll?

 

 

noen som vet hvor jeg får tak i ny skjerm, evt om jeg må betale alt selv?...


takker for svar!

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shakehead.giflitt rart kanskje om denne har ''knekt'' pga, viltpåkjørsel ? :P
måtte jo ringe gjensidige da jeg sto mitt i veien, å måtte ha bergningsbil..

 

skal snakke me verstedet ang det som skjedde og håpe de ordner opp etter seg...
rart om det ikke har hvert skada en stund, for den bolten som knakk er jo 13mm i diameter...
skremmende å tenke på utfallet av hva som har kunne skjedd om jeg har hatt 80 km/t istedeshakehead.gif

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg villet kontakte verkstedet og hørt med dem.

Har den vert knekt fra før evt når bilen var på eu så er dette en feil fra verkstedet og bør fikse opp dette.

Men det kan nok bli vanskelig om dem vil legge skylden på deg sikker som uaktsom kjøring og vil ikke ha noe ansvar får dette.

Om ikke du kan mot bevise at det var sånn før du kjøpte bilen

Kjøpte du bilen privat eller med forhandler om du kjøpte med forhandler så kan du dra og ta en prat med han om hva som har skjedd.

Står bilen på et verksted nå som kan bekrefte at dette ikke kunne ha skjedd nå men har vert en sviktende feil over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke mye å hente hvis ikke selger har en bruktbil garanti ordning.

At bilen har gått gjennom en EU kontroll i november  og du kjøper den fire måneder etter gir jo ingen krav.

EU kontroll er ingen GARANTI ,bare at de har funnet bilen "god " for to nye år og etter de punkter de er pålagt å  sjekke .

Råd som å "hevde dyrepåkjørsel " er de vi vanlige folk kaller forsikringssvindel og er sannsynlig ikke trivelig når selskapet ber om bevis !

Dessuten er det ikke forsikring noe vi får ,men alle innbetaler til og kan høste av når uhellet er ute.

Derimot kan du bevise ovenfor noen som har ansvar og forpliktelser til erstatning til bilkjøpet stiller saken seg annerledes.

Det er nok bare å innse at alle kostnader tilfaller bileierne så sant det ikke finnes garanti og du kan bevise at det ikke er din feil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok krav på få rettet feilen om bilen har eller hadde en alvorlig feil mangel så er selger pliktig til å formidle det.

Mange unngår det på grunn av påkostning på en bil di vil selge fort eller ikke har noen fortjeneste på.

Ellers så kan kjøper få det delvis eller alt dekket av selger evt verkstedet som har jobbet med bilen.

Og ikke meldt fra om feilen verksted har plikt til å seifra om feil og mangler.

Ja eu kontroll er ikke noe garanti på at bilen er 100%.

Det med dyret hva vel heller ikke ment at han skulle oppgi hva meir som ironi grevling mitt i byen hadde vel tatt seg ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wavey.gifNå oppgir jo ikke kjøper hvem han har kjøpt bilen av ,et verksted eller en privat person . Konkret så har bilen hatt en  EU kontroll , for fire måneder siden  og neppe et sted å komme med reklamasjoner siden de i utgangspunktet ved en kontroll ikke gjør annet enn kontrollerer.

Advokat timer og å bevise at "andre" har unnlatt å opplyse om noe de skulle blir å drømme.

Hvem har plikt til å opplyse at forstillinga bryter sammen om en måne ?

Det står ingen sted at eier har hatt bilen på et verksted og at  det er grunn for feilen.

Her er det nok bar å bite i det sure eple !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel bare å innse at man må bite i det sure eplet ja.

 

skaden som skjedde, er ikke mulig å se på en eu-kontroll å derfor så får jeg fikse opp bilen på verksted.

ringte verkstedet i dag, å forklarte hva som skjedde. de mente det måtte ha vært en feil i stålet som hadde sviktet, å de mente det ikke burde være mulig at den skulle knekke.

 

men, heldigvis er det bare en ny skjerm å bære kule som skal til for og få bilen i topp stand igjen1-pray.gif

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår