Gå til innhold

Audi A4 B7 2007 sedan installering av fiscon 36430 til Concert II spiller. VAG-COM

Ranger emnet


Zandino

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har kjøpt en Fiscon 36430 Bluetooth modul til min A4, tilkoblingen var grei nok, men jeg klarer ikke å endre kodene slik at rattet og instrumentpanelet fungerer med boksen.

Manual for installasjon: http://nickscarblog.com/wp-content/uploads/2012/08/FISCON_Audi_1.23.pdf

 

Utklipp fra Ross-tech:

Coding

§  0?xxxSteering Wheel

§  0 = Standard (without Multifunction)

§  1 = 3-Spoke Steering Wheel (Sport Steering Wheel)

§  2 = Multifunction Steering Wheel with Radio Control

§  3 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Telephone Control

§  4 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Telephone/Voice Control

§  5 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Voice Control

§  0x?xxOptions

§  +1 = Tiptronic

§  0xx?xBoard Computer & Cruise Control

§  0 = Board Computer & Cruise Control not installed

§  1 = Board Computer installed

§  2 = Cruise Control installed

§  4 = Board Computer & Cruise Control installed

§  0xxx?Rear Wiper (Chassis)

§  1 = Rear Wiper not installed (Sedan/Cabriolet)

§  2 = Rear Wiper installed (Avant)

 

Ut fra dette vil jeg tro koden for rattet skal være 03041, men når jeg legger inn denne får jeg opp «Coding unacceptable». Får opp denne feilmeldingen uansett, også når jeg prøver med 02001. Koden ble resatt til 00000 når jeg koblet til med vag-com første gangen, så nå fungerer ikke knappene på rattet og cruise controllen i det hele tatt lenger.

 

Instrumentpanelet fungerer, men er ikke så lett å teste dette når rattet ikke reagerer.

ADDITIONAL Coding Address 17 (Instrument cluster) ONLY for Audi A4 8E A6 4B A8 4D Seat Exeo Channel 62 - +02 (add 2)

 

Noen som har koblet til en sånn sak og vet hvordan dette skal programmers med en slik spiller?

 

Audi 80 -93 2.0E - SOLGT!

Audi A4 -98 1.8TSQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår