Gå til innhold

Opel kadett 74 Motor skifte og bak aksel

Ranger emnet


SatsOgKubbik

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 17 år og er på utkikk etter prosjekt.

jeg er fan av Opel og Volvo så jeg tenkte, jeg har veldig lyst på 74 kadett med Volvo (b230)  drivverk

 

jeg har lett litt på nettet men finner lite av sider der jeg får opp akkurat hva jeg trenger for å utføre jobben og hvilke papir jeg trenger. 

så det jeg lurte på var om noen har greie på hva av deler jeg må ha og om noen har papirer fra før som jeg kunne ha sett på.

 

så en liste over det jeg ser etter.

-papirer 

-hvilke deler jeg trenger

-Hvor vanskelig er det å få det godkjent?

-Hva må gjøres med chasiet på bilen

-hvilke fester på skiftes om/ maskinere nye?

-passer volvo turbo motor inn?

 

jeg har bare lyst å ha slike ting på stell før jeg gir meg ut på et sånt prosjekt, ville bare vite om det er mulig å få til på en fårholdsvis enkelmåte når det gjelder godtjening og sånt.

 

all hjelp takker jeg stort for smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei! :)
 

Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, helt til jeg så at du skulle ha inn volvo motor i Opelen :( Det blir fort som å bytte ut den unge, flotte kjæresten med den lubne svigermora...


Neida, skal gi den noen tips! :) 

Den beste oppskrifta på dette, og som mange følger: 
C20LET Opel motor, 2.0 16v turbo 204hk fra calibra/vectra. Kjempemotor med mye trimmuligheter og deletilgangen er større enn til Volvoskitet... 
Er ikke helt sikker angående forstilling, men å bygge om til Volvo forstilling vil nok være en stor utfordring å få godkjent.. Derfor ville jeg gått for kadett 1600 forstilling med Omega 3000 bremser. 
bakaksling kan du få bestilt på Protrim, de bygger om volvo 1031 aksel til å passe i Kadett, og det er mange som har fått godkjent. 
 

Men om du velger en volvomotor på under 150hk så trenger du rekord 2.2 bremser framme og kadett 1600 understell for å få det godkjent. 

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår