Gå til innhold

Golf 4 1.6 sr 2000mod - Fusker når varm

Ranger emnet


Kopites

Anbefalte innlegg

Bilen:

Golf 4 highline

1.6 sr 74kw

Bensin

2000-modell

km: 189,000

 

Problemet:

Når jeg starter bilen hver morgen starter den fint. Også når jeg drar hjem fra jobb 7 timer senere.

Hvis jeg derimot drar hjemmefra og til butikken, og blir borte i 15 min - 1 time, blir den vanskeligere og starte. Jeg må gi gass for at den skal komme skikkelig i gang. Når jeg først har fått start og holdt gassen inne litt så går den helt fint, helt til jeg begynner å kjøre. Da begynner den å "nykke" når jeg akselererer. Dette skjer ikke når kjører i et jevnt tempo i 4 og 5 gir.

 

Også hvis jeg har kjørt en liten stund så kan den finne på å "nykke", akkurat som at den ikke tenner skikkelig, eller det er boble i bensinen. Dette skjer oftere og oftere. Nå i det siste har den blitt vanskeligere å starte.

 

Har også slitt med at "immobilizer active" slår seg på når jeg starter, men tror ikke det har noe med problemet å gjøre.

 

Hva har jeg gjort:

Byttet olje og filter i fjord høst. Prøvd å lest av problemet med ODB2, men får ikke koblet til. Tenkte jeg skulle prøve å bytte plugger, men skjønner ikke hvordan jeg kommer til pluggene. Tenkte å dra på verksted, men gidder ikke å koste på bilen så mye.

post-152839-0-42336200-1429901460_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde samme problemet med min gamle golf, da var det kamaksel sensor men kan være noe helt annet med din.. Anbefaler å dra på et bilverksted så tar dem diagnose, så om noe er feil får dem det opp! Koster ikke mange kr, 300-400 kr.. 
 

Pluggene klarer du fint å få ut, hvis du vet hvor dem sitter ? De to i midten derimot er litt mere kjinki men ikke umulig. Hvis du bruker 16mm langpipe, forlenger, led, og skralle. 
Sett leddet mellom langpipe og forlenger så går det fint.. 

 

 

Sånn ser leddet ut: 

 

Vare_60034_1.jpg

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår