Gå til innhold

S6 C4 n80 ventil + andre feilkoder

Ranger emnet


kjetil1972

Anbefalte innlegg

hei

holder på å sette i stand en 97mod s6 2,2

går litt rufsete på tomgang og med det samme man gir gass og av og til henger tomgang igjen på ca 1100rpm ei stund før den går ned til normal. stabil men høres ut som om en sylinder ikke henger med skikkelig

 

har feilkoder på

 

N75 wg reg

G39 lambda

N71 tomgangsregulator

N80 vacumventil for avluftning fra tank?

 

Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4 (1992 > 1997)
Scan: 01 02 03 08 15 17 25 35
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No: 4A0 907 551 F
   Component: 2,2l R5 MOTR.RHV AT D01  
   VCID: 2643C0D0C2B13B1134C-4A3A

3 Faults Found:
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
            31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
            03-10 - No Signal - Intermittent
01257 - Idling Speed Stabilization Valve (N71)
            31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Readiness: N/A

 

sletter og de går bort, for så å komme tilbake etter en kort kjøretur. utenom N80. men den kommer opp igjen etter en stund

 

hadde turbotrykk etter computer på 1,6 som jeg trodde var høyt smile.gif men viser seg at den viser inkl atmosfærisk trykk så riktig trykk er 0,6.

rengjorde den med bremserens og elektrorens og turbotrykket økte kjapt til 2,2 (1,2)

men har bestilt denne ny. sammen med lamda og tomgangsregulatoren.

har også bestilt ny coilrekke for montering utafor motor siden de så noe sjaber ut

 

men lurer litt på N80.

etter som jeg har prøvd å lese meg fram til på utenlandske sider (lite å finne på norske forum)

så skal denne være stengt ved tomgang og skal åpne og lukke etter behov når man kjører. 

kan gi uryddig tomgang hvis den står åpen. iflg. innlegg på quattroworld.

det jeg lurer på hva styrer denne?

kan det være en følgefeil pga de andre feilkodene?

sinnsyk pris på den vacumventilen.

 

hvis noen har greie på hva som styrer den. to ledninger fra den, en til en sikring ved ecu (+) og jord til ecu. og på ett foruminnlegg skrev en at det var lambda  som ga signal til ecu/n80 ventilen så jeg holdt igjen kjøp av den ventilen foreløpig.

 

men er veldig nysjerrig og greit å vist fasiten biggrin.gif

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet lamda, n75 ventil, tomgangsregulator, tennplugger og coilkit og nå går motor meget pent.

ingen feilkoder kommer opp nå.

 

var coilene som var årsak til den rufsete tomgangen

 

bare nå å få temmet ned motoren før nykassa skal på plass, turbotrykk har nå øket til 1,6. viser 2,6 på computer..

kassa merker godt at motor har frisknet til og drar vesentlig bedre fra bunn av, går rett i nødprogram hvis man er litt hard på pedalen.

 

få vekk det harry konfilteret, høres jo ut som en industristøvsuger :p

og får håpe den jækla pyshinga når man slipper gass demper seg når man får justert ned motor litt..

er jo flott 5'er lyd med 3" dp og sportseksos, men blir jo overdøvet av luft som skal inn og ut av turbo..

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir garantert bedre :)

skjønner ikke poenget med å montere de åpne filtrene. høres ut som bilen har ett alvorlig pustebesvær .p

skal vel trimme mye før de orginale filtrene blir ett problem

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår