Gå til innhold

Selges: Nissan 200SX 1.8 Turbo 16v 1990

Ranger emnet


jerryw

Anbefalte innlegg

Selger min 200sx som jeg har eid siden 2003. Bilen ble importert fra sveits i 2000.

Pris 68.000,-

Sted: Årnes. Bilen er også i Oslo de fleste ukedagene for tiden.

 

Annonse med masse bilder på finn.no kan skues her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=57819299

Neste eu-kontroll mai 2016.

Fine vinterfelg og sommerfelg. Nye sommerdekk i 2014 kun kjørt ca. 4.000km. Piggdekk med mye mønster.

 

Km.stand nærmer seg 320.000km i løpet av april men bilen er voksen kjørt og ikke trimmet i det hele tatt og kjører like bra nå som da jeg kjøpte den i 2003. Olje og filter er skiftet hver 5000km med helsyntetisk, dette er det viktigste punktet å følge opp som 200sx eier dersom du vil ta vare på motoren og turbo. Service utført på Birger N Haug i mitt eie.

 

For å nevne det som er gjort med bilen utover vanlig service:

Registerreim, kjøle- og bremseveske skiftet 8. april 2015.

Helomlakkert sommer 2014 + ny frontrute. Fargen er den originale "hot red", taket er derimot lakkert sort.

Kanalen på passasjersiden og abs sensor skiftet januar 2014 for å bli eu-godjent. Noen ekstra punkter sveiset selv om de ikke ble bemerket på eu-kontrol.

Kanalen på førersiden skiftet mars 2012.

Bensinpumpe og 2 fjærben skiftet 2008.

Girkasse skiftet 2008. Ny girkasse hadde gått 110.000km da, så den har gått 195.000km nå.

Bremsesylinder skiftet 2007.

Det har altså ikke vært noe å gjøre hverken på motor, clutch eller turbo.

 

Alle bremseskiver og klosser ble sist skiftet september 2008 da blien hadde kjørt 240.000km. Det vil si de har gått 80.000km nå. Jeg har ikke målt skivene og klossene men dette vil jeg anta blir det neste som må skiftes på bilen enten denne sesongen eller neste år. Splitter nye Valeo bremseklosser foran følger med så det vil koste den nye eieren kun ca. 2.300,- for å skaffe skiver og klosser bak pluss arbeid når dette blir gjort.

 

Håper det fortsatt finnes 200sx entusiaster der ute som er interessert i å skaffe en god eksemplar av s13! Denne blir også en meget fin veteranbil om kun 5 år. Se finn annonsen for å se alle bildene.

post-152757-0-13421300-1429122319_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår