Gå til innhold

Motorstopp Passat B5 1.8T, dyr fiks?

Ranger emnet


SmokingFire

Anbefalte innlegg

Min 1999 passat B5 1.8T fikk motorstopp for en stund siden, kan det være på grunn av formye olje på tanken? fyllte en dag 2 liter ojle når tanken var nesten tom.

har testet via feilsøk uten feil. bensin sprøytes, pluggene tenner, vi hadde målt komprisjon, og viste å være noe mindre enn va som skulle, mekanikeren som hjalp meg mener det er motor havari, mens jeg sitter enda med noe håp, noen som kan hjelpe og forklare? forklarer gjerne i mer detaljer til enkelte vis det trengs! 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne hjelpe deg med konkrete tips må vi vite hva kompresjonen var på hver enkelt sylinder. 

En sylinder lekkasjetest er også å anbefale hvis kompresjonen er lav, gir som regel en god pekepinn på hva som er galt.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne hjelpe deg med konkrete tips må vi vite hva kompresjonen var på hver enkelt sylinder. 

En sylinder lekkasjetest er også å anbefale hvis kompresjonen er lav, gir som regel en god pekepinn på hva som er galt.

vis det er sylinder lekkasje, er dette verd å reparere? bilen kosta meg 36k når jeg kjøpte den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framdeles avhenger det av hvor mye kompressjon det er i hver sylinder.. Sånn jeg ser det hvor alle sylindere er lavere, er det ikke nødvendigvis havari, men heller normal slitasje på stempelringer..

Har du demontert og kontrollert slark i turbo?

nei har ikke demontert turbo, jeg har hatt ut tennpluggene, sjekket for gnist, sjekket luft innsuget, og dysene. kan for høyt oljenivå hatt mye å si for stempelringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles etterlyser jeg eksakte tall, ikke bare at de er for lave, det hjelper nada.

 

MEN, hvis alle sylinderene har for lav komp. så er det generell slitasje som er årsaken. 

Bytte av stempelringer og honing av sylindere kan hjelpe. 

 

Men du, fylte olje på tanken?? Fylte på 2 liter når tanken var nesten tom?? 

Hvilken tank snakker du om? Håper ikke det er bensintanken!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles etterlyser jeg eksakte tall, ikke bare at de er for lave, det hjelper nada.

 

MEN, hvis alle sylinderene har for lav komp. så er det generell slitasje som er årsaken. 

Bytte av stempelringer og honing av sylindere kan hjelpe. 

 

Men du, fylte olje på tanken?? Fylte på 2 liter når tanken var nesten tom?? 

Hvilken tank snakker du om? Håper ikke det er bensintanken!

haha neida! mener såklart oljetanken! x) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel som regel ca. 1 liter mellom min og max på pinnen, så om den var like under min når du hadde på 2 liter har du hatt på for mye. Men om det er årsaken er vanskelig å si. Hva mener du når du sier at bilen stoppet? Hva skjedde, og hva skjer når du vrir om nøkkelen?

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår