Gå til innhold

Soting av bakrute på Transporter T5. Noen med erfaring?

Ranger emnet


Balle-klorin

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med solfilm og å legge det på bakruta i VW Transporter T5? Hel luke.

Det kommer opp "larver" flere steder.

Drar ut vannet, men de popper opp igjen samme hvor hardt jeg drar ut vannet. Ender opp med skrukker til slutt.

 

Er det noen spesiell teknikk for disse rutene?

Har prøvd å tørrkrympe, våtkrympe, og å smøre inn ruta med såpe som jeg lar tørke inn for så å krympe filmen.

Alt med samme resultat. Altså ræva.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må varme solfilmen. Forme solfilmen før du legger den på ruta.

Spray zalovann på utsiden av ruta og rull ut filmen på ruta. Skjær til solfilmen så den vil passe. Så bruk varmepistol mot filmen mens du skraper den mot ruta. Da former du filmen. Da filmen ligger pent inntil ruta på utsiden så riv av beskyttelses filmen som er på solfilmen, spray på litt zalovann og legg solfilmen på innsiden av ruta. Skrap ut zalovann restene.

 

Spray også siden du skal skrape på 1-winking.gif

 

Bruk masse zalovann, både da du jobber på utsiden og på innsiden

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er på utsiden jeg tilpasser filmen, med varmepistol, men disse strekene drar seg opp igjen når jeg legger filmen på innsiden.

Drar ut alt såpevannet når jeg har lagt den på inni, så går det noen sekunder så bare drar disse strekene seg opp igjen. På tvers av varmetrådene.

De kan komme tilbake etter 15 min også liksom. Blir helt gal av det!

 

Noe ala dette:

72uner.png

 

Dette er eneste bakruta jeg har hatt problemer med. Hi-ace kurver jo vel så mye, men den går fint.

Hva slags film bruker du? Altså merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår