Gå til innhold

A6 som har gått 370k ?

Ranger emnet


TheCar

Anbefalte innlegg

Hei ! Hva mener dere om en audi som har gått tur retur sola og litt til ?

 

Hvor lenge bør en automatkasse holde ?

 

Hva bør jeg sjekke på en sånn bil ?

Noe man bør kjenne etter når man prøver den ?

 

Hva kan man forvente i bensinforbruk ved rolig kjøring ?

 

Kan skru litt selv pluss at jeg har en far som kan hjelpe med det som ikke har med strøm og gjøre ;)

 

Det er et svært hull i setet, litt rust i hjulbuen bak og litt bulkete og skrapete, men det er bare en fordel da prisen blir deretter.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57027173&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har jo knapt gått til månen - en vei!

 

Fin bil med automat og quatro - kan være moro så lenge det varer, men høy risiko !!!

Neppe super-økonomisk på drivstoffforbruk.

 

Sjekk for alle mulige ulyder og ting som ikke virker.

Bilen må vel EU godkjennes for å få skilter på den igjen.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Hva er det som pleier å gå på de ? Hvordan er skiftintervall for reg reim på de ?

BDV motoren (som denne bilen du linket til har) har 5år/180.000km på reg.reim og strammehjulet.

Multitronic kassa har olje/filter bytteintervall på 60.000km. Finner ikke intervaller på tiptronic kassene. Ser ikke om det er multi- eller tiptronicen dette her, men ville byttet tiptronic olja like ofte. Da det har vist seg at havarier på Tiptronic kassene, skyldes mangel på oljeskiftintervaller.

 

Bilen har gått 374.000km... alt kan gå, men avhengig av tidligere vedlikehold når. :)

 

Min 01 Allroad 2,5TDi ligger på underkant kr1,50/km i servicer (oljeskift-servicer + div rep.kost jeg har gjort hittil siden kjøp Mai-14). Jeg har kjørt 17.413km, nå på 10mnd og 19dgr - og 25.786,- i servicer og reperasjoner sålangt. Var ett par ting å ta tak i, når jeg kjøpte bilen. Enda er det ett par ting til, jeg har lyst å gjøre - bl.a. å bytte tiptronic olje og filter (6.000,- på Sulland).

I drivstofforbruk, ligger jeg på 1,223kr/km med et snittforbruk på 0,93l/mila. 2,4litern vil nok være noe dyrere, men vel verdt det. :)

 

Håper dette har gitt deg noe nyttig. Og lykke til med bilkjøp! :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ! :D

 

Når jeg prøvde den så var displayet i dashbordet vanskelig å lese. Var veldig mange horisontale striper, noen som vet hva det kan komme av ?

 

Tenker også på hvis regreim ikke er skiftet, er det da "vanskelig" å skifte ? Så ganske lett ut på videoer på nettet. Man måtte skru av fronten, men da kom man lett til. 

 

Hørte de snakket noe om A/C. Må man bytte A/C gass når man tar av fronten ? Noe man kan gjøre selv ?

 

Trenger man noe spesialverktøy for jobben ?

 

Virka som girkassa gira fint, men har aldri hatt automat så vanskelig å si helt sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår