Gå til innhold

Problem frontlys Octavia II 2005

Ranger emnet


torleifh

Anbefalte innlegg

Har flere ganger fått melding om at høyre nærlys (Xenon) har gått - (dipped beam melding). Pæra har vært mørk, så kommer lyset tilbake.

Bytta pære - men det hjalp ikke.

Så fikk jeg melding om at høyre tåkelys var gått - og tåkelyset var mørkt en stund, litt etter kom tåkelyset tilbake. 

Da slo det meg at jeg har et mønster på høyre side -  parklys - nærlys og tåkelys slukker innimellom med tilhørende feilmelding.

Litt etter kommer lysene tilbake. Jeg har tatt ut/inn kontakten mellom hovedlys og bil, uten synlig endring. Ser ingen grunn til at det skal være dårlig kontakt der.

Har noen erfaring med lignende feil?

Kan det være andre steder med dårlig kontakt, eller kan det være andre (elektronikk?) problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Vil feil på balasten gjøre utslag på tåke og parklys?

Ikke synlig fukt i lyktene.

Ikke synlig rust i/rundt lykt.

Lykta ser tett ut.

Får høre med Møller neste gang bilen er på service, men problemet har vart så lenge nå at de burde ha gitt beskjed hvis diagnoesverktøy fortalte om probmet.

 

Andre forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Status er nå: Har kryssbytta ballastene mellom høyre og venstre hovedlys. Dvs. at både Xenon pære og ballast er byttet på høyre side. Ingen tegn til dårlig kontakt, fukt eller rust. Fremdeles får jeg feilmeldinger om dipped beam som kommer og går. I tillegg har jeg som sagt innimellom feilmelding på blinklys eller tåkelys.

 

Kan det være dårlig kontakt andre steder enn ved lykta, evt. kan det være feil på elektronikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår