Gå til innhold

Byttet caliper og klosser, myk pedal når jeg bremser

Ranger emnet


TheGizmo

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk (som kan mye mer enn meg)

 

Min 2005 Touran var innom ett verksted på torsdag, hvor de anbefalte meg å bytte caliper og bremseklosser. Bilen min lagde en herlig pipelyd når jeg kjørte sakte, men hadde bra (i mine øyne) bremser, dog ble bakhjulene varme etter noe bremsing.

 

På verkstedet, som har fått strålende omtale fra mange, sjekket de ut bilen og sa at mine calipere var nedrustet og hadde tydeligvis gått veldig varme, klossene var skråslitte og brukt opp.

 

De byttet calipere på begge sider og klosser. 

 

Jeg hentet bilen noe fattigere og fornøyd, men merket at pedalen var veldig myk jfr. med hva jeg var vant med. 

Når jeg spurte om dette etter å ha rygget ut av verkstedet, sa han at trykket ville jevne seg ut og sette seg etter noe kjøring.

 

Nå, 4 dager senere og 20-25 mil med kjøring, synes jeg fremdeles de er unormalt myke. 

Tyder dette på luft i systemet eller annet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har opplevd det samme. Jeg fikk verkstedet til å lufte systemet, men det ble ikke noen merkbar endring. 

 

Verkstedet sa at bremsene mine fremme har 20 000 igjen, så jeg antar at de er litt slitt og lurer på om det kan være årsaken til at bremsene tar lenger inne?

 

Fant du ut noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bremser ble fikset i første omgang på Oslos Bremseservice, som selv hevder på deres nettsider at de har jobbet med dette siden 1954. 

Tiden har ikke strukket til for å dra innom, men enten har dette bedret seg selv, eller så har jeg "lært" å kjøre bilen med slik bremsene er nå. Mulig de var "feil" når jeg kjøpte bilen og at de nå er slik de skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår