Gå til innhold

1.8tq fjusker og vil ikke gå

Ranger emnet


skrossli

Anbefalte innlegg

Har en Audi a6 1.8tq som fjusker veldig når den blir varm. Bilen fungerer helt fint i kanskje 10 min.

(altså til den begynner å bli varm) men så begynner den å tulle. Det går fint å ruse bilen, men så snart jeg løser ut clutchen

stopper den å dra, hvis jeg ruser den opp til 4000 ca. og har bånn gass så er det såvidt den går.

For meg så virker det som at den ikke får bensin/luft eller tenninga som er feil. Men det er så rart at den er helt fin fram til den er varm..
Det var heller ingen feilkoder å lese...

Noen med peiling på disse motorene som kanskje har noen forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testa bilen litt mer i dag.. Den kan stå å gå på tomgang så lenge man vil (lot den stå i 45 min. ca.) uten problemer, og jeg fikk kjørt

i ca. 5 min. før den begynnte å tulle igjen.icon_boulax.gif  Etter 5 min. begynnte den å gå dårlig ( akkurat som at det var 1 sylinder som ikke tennte), og rett etter var det såvidt det gikk ann å holde liv i motoren ( som om enda en sylinder ikke tennte).

 

Kan det være at den ikke får nok bensin, altså at bensinfilteret begynner å bli tett?

 

Takker for svar, og alt av forslag til hva det kan være1-pray.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste i slike tilfeller er å kople til VCDS og se verdiene på lambda, temperatur, duty cycle osv, først da kan man danne seg et bilde av hva som er galt. Ellers må feilkoder leses ut før tenning skrues av, men etter at feil opptrer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår