Gå til innhold

XL7 startproblemer og lite kraft

Ranger emnet


XL7Owner

Anbefalte innlegg

Da er høytrykkspumpe gått over med nye pakninger, grundig gjennomgang og vask. Dette var en omfattende jobb. Demontering, vask/rens og montering av kun pumpa tok 6 timer. Det var vasking som tok tid. Alle deler fikk en runde i ultralydvaskeren, før den ble montert sammen igjen. Det var ingen spesiell slitasje å se, og ingen form for spon eller annen forurensing. Brukte 3 timer på å få pumpa ut, og 3 timer på å få den på plass igjen. Ut med dieselfilter, løsne hjulet til kamrem, løsne trykktank for kjølevæske plus div slanger. Tar litt tid når man ikke har gjort denne jobben på denne bilen tidligere. Fikk også vasket og renset huset til dieselfilter og byttet dieselfilter i samme slengen. Bilen startet på første forsøk. Ingen kjinning. Fikk derfor ikke sjekket railtrykk under kjinning. Blir spennende å se om det er blitt bedre når det blir kaldere i været. Railtrykket sank fra 370 bar og stabiliserte seg på rundt 315 bar etter et halvt minutt på tomgang. Usikker på hva som er normalt railtrykk på tomgang og kald motor? Anyone? Det virker til at trykkregulator har vært ute tidligere, da det ser ut til at det manglet en o-ring på ca 20 mm i diameter. Jeg valgte å sette på en o-ring som fulgte i pakningssettet. Avsluttet jobben med å gi den nytt oljefilter, olje og luftfilter. Føler at bilen er blitt kvikkere etter rep av høytrykkspumpe, men det kan være at jeg tar feil. 

Da jeg var under bilen for å tappe den for olje, fikk jeg øye på at det er en liten oljelekkasje høyt oppe på høyre side av motor. Det er vanskelig å lokalisere, da det er veldig trangt. Noen som har en ide om hvor det kan lekke fra? Rundt kamhjulet så det i hvert fall rent og pent ut, så det kommer ikke derfra. Noen som har en ide?

Pakningssett til høytrykkspumpa kom på under 300 kr levert i postkassa. Ny pumpe fra RSA kr 16000,- og byttepumpe fra 3500,- og oppover. Følte det var vært forsøket å pakke den om selv, og foreløpig så har det vist seg å være et lurt valg.

Takker så mye for all hjelp jeg har fått her inne så langt :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Vet du noe om det er de samme injectorpumpene som sitter på alle  XL7?
Og har du evt en link til pakningssettet på Ebay?
Tenker at det er like lurt å prøve selv, innen jeg kaster meg ut i å bytte pumpe.
MInus 2 i dag, og måtte gløde tre ganger før hun poffet i gang.
 

 

Better to drive an old, slow and dull v8.

Than a brand new ricer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 3 years later...
På 2/10/2019 den 9:31 AM, Levik skrev:

Har du en link til delene? Lurer på om det er samme problem jeg har.

 

På 10/1/2018 den 8:05 AM, Pappa Wolf skrev:

Vet du noe om det er de samme injectorpumpene som sitter på alle  XL7?
Og har du evt en link til pakningssettet på Ebay?
Tenker at det er like lurt å prøve selv, innen jeg kaster meg ut i å bytte pumpe.
MInus 2 i dag, og måtte gløde tre ganger før hun poffet i gang.
 

 

Noen av dere som kom videre med overhalingskit til høytrykkspumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår