Gå til innhold

Vurderer Octavia Scout 1.8 dsg.

Ranger emnet


jorn

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har 1,8 TSI 4x4 UTEN Scout. Jeg ville ha en vanlig stasjonsvogn, men ser absolutt fordelen med litt høyere bakkeklaring. Det kan man få ved å ta "bad road" utgaven. Da får man også beskyttelsesplater under hele bilen. Tror det tilsvarer høyden til Scout'en. Forøvrig er det en SUPER bil. Jeg liker spesielt bensinmotoren, det er en perle! Nå har jeg ikke gasset så mye enda, den har bare gått 1500 km. Men den er som en vinter-RS, pigg og masse krefter helt fra tomgang. Bilen er stillegående selv om jeg har piggdekk, behagelig å kjøre og masse plass.

Negativt: litt høy forbruk. Det sies at den må kjøres endel før det går noe ned, men det kan ikke forventes i nærheten av dieselmotor. Men jeg ikke liker diesel og skulle ha 4x4, så.....

Nå fant jeg ikke noe skikkelig bilde i farta, men dette tok jeg når bilen sto på forhandleren med beskyttelsesplasten på.

post-135053-0-79034000-1423160033_thumb.jpg

2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4

1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld)

2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for svaret. Jeg trenger den ekstra høyden som Scout'n gir (3,1 cm ekstra I forhold til de andre modellene med Bad road) for å komme meg helt opp til hytta mi, så har ikke noe annet Octavia-valg enn den. Skal prøvekjøre den nye Subaru outback og Maxda CX5 før jeg bestemmer meg, men Octavia'n imponerte meg :-)  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig bakkeklaring er 140 mm, med "bad road" er den 155 mm. Jeg trodde Scout hadde samme, men den har 171 mm. Det er ganske bra sammenlignet med mange SUV'er ja. En annen ting som er bra, er DSG-gearkassa. Ingen andre som kommer opp mot en sånn automatkasse.

2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4

1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld)

2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår