Jump to content

demontering/montering av bakfanger

Rate this topic

Mateng2
 Share

Recommended Posts

hei, golf 5m 1.6 fsi. 2004 modell.

har en bulket bakfanger, og lurer på å bytte denne, det jeg lurer på er om jeg kan bytte kun den svarte vinylen, altse den helt nederste delen, da det er denne som har skade. den indre støtfangerforsterkningen er også knekt og må byttes hvis det har noe bety. jeg lurer altså på om det går ann å skille plastikken og den som ser ut som metall, men er vel plast det og, men lakkert. i så fall lønner dette seg med tanke på arbeid osv.. vil da bli midt bak skiltet, håper dere skjønner.

forresten, er denne delen lik på forskjellige motorstørrelser, diesel/ bensin osv???

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Fredrikstadmann
      Hei. Har en VW golf 5 2005mod 1,9 TDI. I det siste har sentrallås begynt å tulle. Den vil ikke åpne sentrallås men lukker igjen alle dører på nøkkel/fjernkontroll. Obs-låsekassa på førerdør er byttet nå! Hva som kan være grunnen at fjernkontroll ikke åpner? Trenger kanskje nøkkel oppdatering fra VW? Eller låsekassa og nøkkel må samkjøres?
    • By raymondh83
      Hei, har en audi a6 2012mod. 
      Tenkte å kjøpe ledbar å montere bak grillen. Kanskje 2stk. En over og en under skiltet. Vurderer kanskje innkjøp av merket Rigid. Hvilken av disse passer? Hva må til? Må jeg finne noen andre fester en det som kanskje følger med? Ekstra ledningsnett? Noen som har gjort det? 
    • By Lars Eriksson
      Holder på med å skifte fjærer på støtdempere foran på Golf 4. Venstresiden gikk greit, men på høyre vil ikke bærearmen senkes så mye, at jeg får løs demperen. Drivakselen støter borti en brakett under den. Siden fjæra var knekt, kappet jeg resten med vinkelsliper og fikk av fjærnene. Deretter fikk jeg av fjærbenslageret på toppen, det ga meg nok plass til å få demperen ut av nedre del, tror det kalles en spindel. Når jeg nå skal montere demper med ny fjær, får jeg dette ikke ned i spindelen, det mangler ca. 3 cm klaring.
      Noen tips?
      Lars
    • By mnj09
      Jeg skal omlakkere mine to Octavia-dører pga besøk av en del uønsket rust!

På dørene er det idag montert plastikk-bumpers som jeg må fjerne for å komme til lakken.
      Første spørsmål er om bumperne kun sitter med lim eller også med et fysisk feste? Og om det er noen tips for enklere å fjerne disse - enn bare å dra etter beste evne?

Andre spørsmål er hvilken limtype som er best når jeg skal montere bumperne igjen - dvs lim som både fester 100% og som samtidig ikke dreper lakken under.

Håper på mange gode svar  - og hjelp... :)
    • By Vmellem
      Noen som vet hvilken vei lamellene skal settes inn? Jeg trodde de var lik på begge sider, men når jeg ser nøyere etter så er det mesten 5mm mer krans på den ene siden. Når jeg legger dem på bordet kan jeg lirke inn skaftet på en kniv under lamellene. Snur jeg dem er det flere millimeters klaring til skaftet. Det står ikke noe om retning på lamellene, og jeg fulgte jo ikke godt nok med da jeg tok ned den gamle...
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy