Gå til innhold

tungstartet golf 2 1.8

Ranger emnet


Torben A

Anbefalte innlegg

golf 2 1.8 motorkode GU

 

bil er tungstartet når den har stått over natten...

byttet alt av vakumslanger som var/så dårlig ut. ble litt bedre..

fersk bensin.

 

luftfilter, fordeler, pluggledninger og plugger er byttet for ca 50 mil siden

 

starter og stopper med en gang. så filer litt så kommer den og så stopper igjen og som regel 3 gang så kommer den..

går ganske høyt på tomgang med en gang og så detter ned. så virker som automatchock funker..

 

takker for svar og hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om morgenen, tråkker du da først gasspedal HELT inn - før du prøver å starte? Det burde du for å aktivere automatchoke.

 

K-Jetronic har du hvertfall ikke da det er mekanisk innsprut av typen CIS. Du har forgasser, enkelt og greit, og den er mest sannsynlig av typen Pierburg 2E2.

Dersom du herjer med det øvre spjeldet så kan du ødelegge klokken for automatchoke.
Hvorfor skal du justere tomgangen? Er den normal på kald motor, men for høy ved varm motor, så er det vokselementet foran på gasseren du må bytte - det med to kjølevannslanger på. Tomgangen justeres med en 13mm nøkkel på 'trepunktsdåsen' men om tomgang er for høy/lav så er nok ikke problemet her.

 

Tomgangsjustering

rR6Wb.jpg

 

Er tomgang kun høy ved varm motor så bytt vokselementet jeg har merket på bildet under

2e2.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fås bl.a. kjøpt på Møller / merkeverksted. Chokespjeldet skal være lukket når motor er kald, åper seg selv når den er varm (bimetall og kjølevannstemperatur).

 

Sjekk vakuumslanger for lekkasje, ved lekkasje er det normalt med høy tomgang hele tiden, dette fordi trepunktsdåsen står uten vakuum. Sjekk også at alle vakuumslanger er korrekt koplet.

 

akyJw.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CO-skruen skal stå der du får høyest (jevn) tomgang - når alt annet er i orden. Ved manglende vakuum vil også tenning bli feil (alt for sen). Nei, sjekk alle slangene først og verifiser at de er rett koplet - og tette, Sjekk slangene helt fra innsug og til bremseservo, og alt mellom 1-winking.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedskalér bildene før du legger de inn som vedlegg, ellers vil gjerne bare litt av de vise på skjermen 1-winking.gif 1600x1200 er ok.

 

Akselen på trepunktsdåsa går ut når det ikke er vakuum i systemet. Vil gå ut om man åpner gasspjeld mye, samt når motor går på så lavt turtall at den nesten stopper. Siden du sier akselen står inne når du starter, da mistenker jeg at noe her er feilkoplet, altså på vakuumslangene. På røret til bremseservo er det tilkoplinger, på den ene slangen er det en enveisventil. Det eneste som skal være på kretsen etter denne ventilen er defrosterspjeldet. Alt annet på forgasser skal va vakuum fra innsug - uten ventil mellom.

Det er en temperaturføler på motoren, denne styrer kun varmeelementet i bunn av innsuget.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår