Gå til innhold

Audi A4 B5 Avant 1.8 bensin går ikke på tomgang

Ranger emnet


chrizz96

Anbefalte innlegg

Hei! Har en Audi A4 1.8L 1996 modell som ikke klarer å gå på tomgang. Dør ut med engang viss ikke jeg forer på med gasspedalen. Det sjedd da jeg var ute å kjørte idag å jeg kveldte den. Når jeg startet den igjen å kjørte, så stoppet den med engang turtallet ble for lavt. Trenger hjelp til å finne ut hva det kan være?

 

Legger med en video der jeg holder jevn gass

 

Tusen Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan verre lmm som tuller da eller om det er tomgangsregulator som ikke henger med.

Men du kan jo først begynne med en diagnose og hvilken feil koder som kommer opp.

ser ikke noe video som du skrev?

Beklager videoen ble ikke med nei, ser jeg nå

 

Får beskjed om at jeg ikke har tilstelse til å laste opp denne filtypen...

 

Takk for svar. Skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan verre lmm som tuller da eller om det er tomgangsregulator som ikke henger med.

Men du kan jo først begynne med en diagnose og hvilken feil koder som kommer opp.

ser ikke noe video som du skrev?

Koblet også av batteriet igår og koblet det på igjen idag. Når jeg da startet den så gikk den fint på tomgang. Gikk inn og lot den stå en stund ute å gå. Når jeg kommer ut så går den bra enda men viser en gradestokk på 110. Ligger normalt på 90 å har ikke hadd noe problem med den før. Kan det være noen sammenheng? Tror du det ordner seg om jeg fyller på kjøleveske/frostveske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal ha temp på 90 grader vandre den mye opp og ned når du kjører om bilen står kun på tomgang så kan den gå ned litt.

Har du målt tempen på væska eller er det bare måleren din du ser på?

Kan jo verre at termostaten din er litt slapp og gammel  om den vandre litt da er det jo greit å bytte væske og termostat.

Om du koblet fra batteriet og bilen ble bra etter det så er nok noe som har nullstilt seg selv ofte det skjer når du kobler fra batteriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår