Gå til innhold

Kjøpt katta i sekken??

Ranger emnet


Yaken

Anbefalte innlegg

Dere har kommet så langt ja men da har du nok gode muligheter å komme til en bra løsning.

Som regel da må selger og kjøper komme med en løsning på saken som begge er fornøyd med.

Ofte så ender saken der og går ikke videre.

Om ikke partner blir enig så kan saken gå videre til tingretten og det trur jeg nok ikke kommer til å skje.

Med litt mekling fram og tilbake så blir vel saken løst på det møte du skal på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke lest hele tråden, men noe på førstesiden.

 

JEG mener her at selger både har jugd, gitt uriktige opplysninger eller bevist ikke opplyst om saker og ting.

I tillegg har du hatt grunnlag for å tro at bil er i vesentlig bedre stand enn den er.

 

Ta denne saken videre, enten med advokat og opp for retten. Du har mye håndfast her, og mest sannsynlig vil du glatt vinne denne saken, hvis du har mye av det du sier(påstår) skriftlig.

 

Ofte hører man om useriøse kjøpere som forventer å få gull og grønne skoger for 25000,- men i ditt tilfelle må jeg holde med deg å si at jeg syns du har krav på kompensasjon for relativt mye av det som er skjedd siden overtagelse, inkludert reisekostnader.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, men noe på førstesiden.

 

JEG mener her at selger både har jugd, gitt uriktige opplysninger eller bevist ikke opplyst om saker og ting.

I tillegg har du hatt grunnlag for å tro at bil er i vesentlig bedre stand enn den er.

 

Ta denne saken videre, enten med advokat og opp for retten. Du har mye håndfast her, og mest sannsynlig vil du glatt vinne denne saken, hvis du har mye av det du sier(påstår) skriftlig.

 

Ofte hører man om useriøse kjøpere som forventer å få gull og grønne skoger for 25000,- men i ditt tilfelle må jeg holde med deg å si at jeg syns du har krav på kompensasjon for relativt mye av det som er skjedd siden overtagelse, inkludert reisekostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har dom fra forliksrådet kommet...og dette i selgers favør. Jeg forstår svært lite av utfallet og har vel mer eller mindre mistet troen på systemet. det ble en dyrkjøpt erfaring.

Er vel bare å fraråde alle å dra uenighet om bruktbilkjøp så langt som forliksrådet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår