Gå til innhold

Montere FK i 940

Ranger emnet


nilsian

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å montere en FK motor i min 92 modell 940 med lh 2.4 ledningsnett.

noen som har gjort dette før med en lik bil? Noe på el nett som må byttes eller lignende?

Har og en m47 girkasse. Hvor mye hest vil denne tåle? Har tenkt å kjøre rundt 0,8-1,0 i ladetrykk. Skal selvfølgelig ha forsterket clutch men lurer på hva kassa tåler. Snakk om bare pådrag i gir. Ikke herjing og burning. Bare sladdr på snø is osv hehe.

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvis det ikke er en turbo bil ifra før av så mangler du noen ledninger/sensorer til turbo og div små plukk. en b230fk som er chippa og leverer alt ifra 200-240 hk og 300-350nm kommer nok til og knuse den kassa, kanskje ikke på første pådrag, men er jo noen faktorer som spiller inn, har kasse gått langt? oljeskift? m47 kassene kom i 2 utgaver, en vanlig og en som heter m47" som er såkalt andre genrasjon m47 skal ha en litt sterkere 3 gir og noe forskjell på mengden olje på kassa.m47 ble også lagd som bakmontert kasse.  har m47 i min 740 sugemotor på ca 160-170hk 220-230 nm den har holdt i snart 7 år med herjing, med 1 olje skift og det folk kaller aggressiv giring. men jeg har da ikke det momentet som en fk turbo byr på. de som bygger turbo vil som regel enten ha en m90 eller zf kasse, m46 er noe mere solid en m47.  m47 er ingen turbo kasse:) bygg holdbart, for da kan du ha det så mye mere gøy en hvis du må vere nærvøs for at kassa skal gå hele tiden og all skruinga du slipper.  lykketil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår