Gå til innhold

Motorvarmer Audi A4 2009

Ranger emnet


ch33p0x

Anbefalte innlegg

Hei hei! Jeg har en Audi A4 2009 mod. Er det ikke motorvarmer på disse? 

hva skal til for å få det? hva trenger jeg? defa warm-up er bare for å varme opp bilen innvendig? eller funker det på å varme motor og? eller? 

Vil ha litt info om dette :) for jeg kan ikke se noe plugg for motorvarmer i front på bilen og jeg kan ikke noe om dette :p 

kan forøvrig legge ved noen bilder av bilen :)

 

post-101814-0-82925100-1421189504_thumb.jpg

post-101814-0-39010700-1421189517_thumb.jpg

post-101814-0-77537500-1421189529_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorvarmer må ettermonteres. Defa leverer både motorvarmer og kupevarmer i samme koblinga slik at begge virker samtidig. 

De fleste bilverkstedene har en fast pris på montering av motorvarmer. Avhengig av hvor komplisert pakke du vil ha, så kan det koste alt fra 2 til 10 tusen. 

Eller du kan montere det selv, er ikke så mye feil du får gjort, da kontaktene kun passer på en måte. 

Defa utstyr får du kjøpt på for eksempel Meca. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er 2.0 diesel så er det motorvarmerelement montert utenpå bunnpanna. Varmer opp motoroljen og litt ellers, men fungerer ikke særlig godt.

 

Skal du ha kupevarmer så bør du ta den inn på passasjerside. Det er en mulighet innenfor innerskjermen mot baksida av hanskerom. Der er det en gummiplugg man kan få kabelen gjennom.

 

Brukte dette lite selv på min. Igrunn noe jeg ikke trengte.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Webasto og Eberspächer som er de to store på parkeringsvarmer. 

Om du ikke har kjørevarmer fra før, så ligger prisen på montering av parkeringsvarmer på pluss minus 20 tusen avhengig av om du vil ha fjernkontroll, tidsur eller sms start. Sistnevnte koster nærmere 30 tusen sist jeg sjekka. 

 

Om du tenker langsiktig, så er det Webastoen dyrere om den ryker for da skiftes som regel hele enheten ut. 

Velger du eber, så kan den overhales. Webastoen er mere stillegående enn eber, men du skal sikkert ikke stå så mye ved bilen når den står på uansett. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår