Gå til innhold

Diesel og Chrysler....?.?.?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei dere Chrysler venner, først og fremst GODT NYTT ÅR....

Noen her som kjenner til startvansker på vm-motoren (2,8 crd)?

Har slitt med doningen en god stund nå, og stadig hyppigere når kulda setter inn.

Også tappes batteriet når bilen ikke har vært i bruk på noen dager.....

Har konstatert at ved å bruke håndpumpen på dieselfilteret så starter bilen momentant.....hvis det er strøm på batteriet....

Leser på utenlandske forum om problemer med "fuel filter heater" og sprekkdannelse i denne, samt en type "fuel valve" som kan lekke.

Ang tapping av batteri så kan det skyldes en feil med integrerte forsterker (Infinity) som er plassert innvendig over høyre bakhjul....?

Noen her inne (eller kan opplyse om hvem jeg bør kontakte på østlandet / akershus nord) som har gode kunnskaper på Chrysler 2001 modell og nyere...?

Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jonny,

Jeg har en 2,8 CRD med startvansker, hovedsakelig om vinteren. Hvis jeg ikke koble opp bilen til strøm overnatt når det er kaldt risikere jeg en utladet batteri når jeg skulle starter det om morgen. Verre ble det hvis jeg bruke Webasto. Om bilen har ikke stått til lading om natten da starter det ikke om morgen ved bruk av Webasto. Nål på speedo/tacho fiker over til motsatt side av klokkene og hele dashbord er dødt. Men, jeg har fått montert en ekstra 12V batteri i bilen, p.g.a. ekstra utstyre, og hvis den vanlig batteri ikke starter bilen, da dra jeg i gang med reserven. Jeg har snakket med både Chrysler og Webasto om problem stilling men jeg får den vanlig svar, vi har ikke hørt om det før!!! Håpløs.

Jeg er ikke kjent med det du nevne - håndpumpen på dieselfilteret og fuel filter heater.

Gordon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser her ja....

Tipper det er flere av oss med problemer enn du og jeg tror.

Akkurat samme erfaringer har jeg gjort; ekstra toppladet batteri i bagasjen og ready to go alltid....

Da min Chrysler blir lite brukt (siste årene) blir problemet enda mer merkbart... Tenkte å gjøre en innsats nå i vinter for å få bilen stabil igjen og ergo må jeg undersøke hva som må til.

Har desverre innsett at norske merkeverksteder ikke har nok kunnskap om denne bilen (for lite solgt....) mens derimot både svenskene og finnene har erfaringer med "dypere inngåelse" av biltypen.

Har faktisk vurdert å ta turen til nord sverige / finland for en master sjekk av bilen, men det er jo så himla langt......

Håper derimot å få litt "komme igang hjelp" her inne....

Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår