Gå til innhold

Kjøp av bil. Trenger tips

Ranger emnet


Glad Audi eier

Anbefalte innlegg

Hallo godt folk,

 

Jeg skal kjøpe bil og trenger noen råd. Er litt lost når det gjelder hva jeg skal velge.

Jeg har hatt Nissan Note 1.5dCi med 68hk/Nissan Primera 1.6i/og den siste bilen Audi A4 2.0tdi 140 hk 2xS-line 2006 mod.

Audien var jeg kjempe fornøyd med (hat den i ett år) men gikk fort lei når vinteren kom og for andre år på rad gikk alle HK og dreiemomentet tapt til glatt vinterføre. Så nå har jeg solgt Audien og skal ha meg noe annet.

Har bestemt meg for å kjøpe en bil med enten bakhjulstrekk eller 4wd.

Valget nå står mellom Impreza med 2.0D og 150 hk, eller bmw 3 serie (2007 og opp) med 2.0D eller mer..

Hva har dere å si om de 2 bilene? Noen klare tegn på hvilken man bør velge ut ifra feil/kvalitet osv?

Bilen må ikke koste mer enn 200.000,- vet du om en bestemt modell eller merke? gode forslag mottas med stor takknemlighet.

Lurte også på å kjøpe en eldre 3 serie med 320, typ 1999-2002 mod som har gått over 300.000 km, (har aldri eid en bil som har gått mer enn 120.000km så vil ha deres meninger rundt det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje så god peil på bmw men subaru er solide og driftsikker biler må selvsagt sjekkes for rust men det er veldig lite feil med subaruene, i tillegg er de drittbra på vinterføre med 4wd.

Eg synes subaru Impreza er finere enn BMW 3serie så for min del hadde dette vært ett lett valg, nå sier ikke eg att BMW er dårlig/stygg for all del helt greie biler men smaken er som baken og alt det der så der.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du var kjempe fornøyd med Audi'en vil du garantert bli missfornøyd med Subaru hvis du setter pris på kvalitetfølelse.

Jeg er ikke kjent med Subaru, kvaliteten er sikkert super men kvalitetfølelse er del hakk under Audi. 

 

Hvorfor ikke kjøpe en Audi med quattro?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kunne gjerne forklart det litt bedre, teknisk er de veldig bra men den er kjedelig inni eg synes det er morsomme og kjøre da selvsagt med turbomotor.

Eg liker bedre BMW innvendig Audi er også veldig fine og behagelige inne i kupe og har god kjørekomfort, men eg synes subarue impreza er bedre enn bmw3 serie spesielt om vinteren.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha Audi 4wd fordi de har reg.reim. Blir fort dyrt å eie. Dessuten synes jeg det er litt for mye feil med Audi.

BMW gir jo mere kjøreopplevelse enn Impreza, bedre seter, langt bedre lyd isolering og generelt mer komfort følelse i BMW.

Subaru er dog 4wd og litt tøffere utseende.

Valget blir egentlig avgjort av feil og byggekvalitet på bilene, samt service kostnadene.

Det er det området der jeg ønsker tips om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis reg.reim er det som hindrer deg i å kjøpe en viss biltype så vil du få sjokk den gangen du må bytte reg.kjede. 

Det koster mange ganger mer enn reg.reim bytte 1-winking.gif

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes det er mer feil med BMW men mange er nok uenig med meg der, når det kommer til byggekvalitet er BMW greie så hverken Subaru eller BMW har mye feil men når det kommer til biler som har gått 200 000 er hvilket vedlikehold bilen har fått vel så viktig som byggekvalitet.

Det er også solgt mye mer bmw enn subaru derfor er det lett og få skjevt inntrykk av hvilket merke som har mest feil men det er veldig mange faktorer som spiller inn spesielt til eldre bilen er.

På ein 10-15år gammel bil må du regne med att ting ryker og det er veldig viktig og finne ein bil som har fått jevnlig service og som har lite rust, når eg kjøper bil drar eg og prøver forskjellige biler og kjøper den som eg liker best ta deg god tid og sjekk alt veldig nøye.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av disse subaruene har problem med motorhavari pga en produksjonsfeil. Sjekk om dette er utbedret før kjøp. Og en annen ting, de blir ikke varme om vinteren. Motoren klarer ikke å oppnå driftstemperatur, og da blir det dårlig med varme. Tilleggsvarmer har de heller ikke... 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår