Gå til innhold

erstatning fra statens vegvesen får store hull

Ranger emnet


highline 2001

Anbefalte innlegg

Hei sann

I går var jeg skikkelig uheldig, hadde kjørt ca 50 mil da uhellet skjedde, hadde 3 mil til hjemkomst, da jeg kjørte ned i 2 gigantiske hull, på e 39. Hullene var såpass store at 1 dekk punkterte med det samme, mens 2 dekk har kuler på størrelse med tennisballer. Ringte etter berging, å har fått bilen parkert på verksted. Dette skjedde i et område med vegarbeide, men jeg vet at det er flere enn meg som har gjort det samme. Bilen det gjelder er en skoda superb 2008 modell, med orginale 17" med 205/50-17 dekk, bilen var fullasta da det skjedde.

Har vegvesnet noe erstatningsansvar her? De har vel et smutthull kan jeg tenke meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne artikelen fra NAF ser de tilbyr seg og hjelpe men er tvil om det er varslet veiarbeid men eg hadde undersøkt nøye om det er nedsatt hastighet på stedet som du har fulgt så har du kansje ein sak det skader uansett ikke og prøve.

Lykke til

 

Link:https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/nar-du-er-uheldig/veimyndighetenes-ansvar-for-skade/

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du vinne saken er du avhengig av at Vegvesenet/Entrepenør har gjort seg skyldig i grov uaktsomhet. Det objektive ansvaret man tar på seg når man ferdes på veiene er relativt stort, så skal dessverre mye til. Men det skader jo ikke å prøve seg.

Bilauksjon Tips og råd til deg som skal kjøpe bruktbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv aldri rettet er krav til SVV ifm. skader på kjøretøy grunnet veistandard, men vet om et par bekjente som har gjort det å begge fikk dekning for skadene.

Den ene fikk 100% og den andre fikk noe mindre, var mellom 50% og 75% hvis jeg ikke husker helt feil, dog var ingen av tilfellene ifm. veiarbeid.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår