Gå til innhold

Feilemeldinger på bremser

Ranger emnet


Hoghead

Anbefalte innlegg

Det er grisekaldt ute (23 minus), bromma mi har stått siden lille julaften, så fant ut jeg skulle starte den nå... Tungstarta soim fy (sikekrt dels fordi jeg har to svake glødeplugger også)

Etter at jeg fikk den til å starte, seige disse VAG motorene) fikk jeg feilmeldinger på bremsene (ette var OK da jeg satte bilen fra meg). Det er feilemdinger på ABS, ESP (avslått) og blinker på håndbrekkslyset.

Jeg har prøvd å koble fra strømmen for å se om det nullstilte seg selv... Det skjedde IKKE for å si det sånn...

 

MÅ jeg ta turen innom ett VAG verksted for å få dem til å tilbakestille alarmene? Jeg har ikke noe utstyr selv.

 

VW Touran 2.0 TDI 06 modell, med 207000 på klokka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ett forslag om at det kan være kulda som gjør det... Fruen fortalte det var en på jobben hennes også som hadde feillys i alle retninger på bremser...

Akkurat nå etter å ha plassert en kupevarmer under motoren for å se om man får lunka opp svineriet, kommer ikke feilmeldingen med en gang, men når jeg begynner å kjøre....

Håper på kuldeproblem, billigste løsningen det...

Takk for tips, skal følge den tråden der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått lest ut feilkode/feilsøk på denna bromma mi...

 

For lav spenning til klemme 30 og til styreenhet J519.... Må feilsøkes videre sa dem, hadde hverken tid eller råd til å ha bilen på verksted akkurat nå...

Noen som har noen ide om hva disse to greiene er, og ikke minst HVOR de befinner seg? Jeg har litt tro på dårlig kontakt siden det kom under startvansker... Det er forsøkt å kryssbytte rele til klemme 30, uten noen positiv effekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det nok verre det bakhjulet der som lager all trøbbel for deg dette er normalt på disse bilene ofte da hjelper å bytte hjullager da dette henger sammen.

med abs ringen abs føller også esp. da er det så at du får opp alle disse lysa,

da det ikke oppstår noe kontakt der eller noe er slitt nå har jo du noen km på bilen så jeg tenker det er det som gjør dette så er nok 99% sikker på at du bør sjekke dette.

Har måttet byttet hjullager på mine biler når dette har oppstått da har det blitt bra igjen.

Du kan jo se om du ser noe brud eller at det er dårlig kontakt der?

(Salt kan nok gjør en del trøbbel ja ikke bra for bilen det der)   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallfall en grei plass å starte kanskje... Får finne ork og energi til å ligge der bak og mukke... Det kom og gikk litt før det det blei heilt "nørkt" i den forstand at alle lysa lyste opp som ett jækla juletre... (terffende siden det skjedde i jula også)

 

Takk for tips... Den har rulla litt, men egentlig ikke kosta no særlig gryn, sånn sett vært billig så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår