Gå til innhold

Erfaringer rundt bygging av gulv bagasjerom?

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Hei, eg holder på og bygge meg gulv i bagasjerommet og trenger litt hjelp.

Det som er problemmet er att for og få gulvet inn i bilen må det deles opp sånn att eg får det inn i trunken, og dele opp og få det inn går jo fint problemet kommer når eg skal ha lime teppe over og lurer på hvordan det gjøres.

Eg kan jo legge teppe på hver bit og så montere men vil ikke skjøtene vises da?, eg kan ikke ta ned baksetene så det er veldig trangt nedi der.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du deler gulvplata i to, og lager til så bitene passer inntil på hver sin side i bilen. Når det er gjort, så legger du begge platene på plass, den ene plata vil da ligg litt oppå den andre så her lager du en strek og skjærer av det som er for mye. Bitene passer da fint sammen og ut til sidene i bilen. Ta platene ut, legg dem flatt, og trekk stoff over hele greia å la det tørke. Når du da skal ha det inn i bilen, så kan du bare brette plata og legge den inn 1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, eg tenkte på det men var redd eg ville strekke trekket når eg skulle ha det inn i bilen men eg skal prøve og heller være ekstra forsiktig.

Eg kjøpte meg sånn teppe spraylim og når denne påføres gjøres det da med ein gang limen er sprayet på eller venter man til det har tørket litt, eg har kjøpt skikkelig tykt høytalerteppe så håper eg får det fint.

I går tok eg det gamle gulv matten til bagasjerommet og skulle skjære ett hull for og finne midten på hullet i høytalerkassen sånn att eg kan overføre dette til den nye gulvplaten, selvsagt glapp tapetkniven og den fekk eg rett inn i tommelen som medførte ett ganske dypt kutt og mange flotte gloser.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår