Gå til innhold

Strømlekkasje 2001 2.0 bensin - noen typiske plasser å lete?

Ranger emnet


nilsarve

Anbefalte innlegg

Skru av den positive batteripolen og koble et multimeter imellom kabel og batteripol og mål Ampere mens du drar ut en og en sikring, når strømtrekket dropper merkbart har du funnet ut hvilken krets som trekker mye strøm.

 

Ha et fulladet batteri, defa kabel frakoblet og motor/tenning av.

Hvor gammelt er batteriet og hvor langt kjører du pr. dag i snitt?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av den positive batteripolen og koble et multimeter imellom kabel og batteripol og mål Ampere mens du drar ut en og en sikring, når strømtrekket dropper merkbart har du funnet ut hvilken krets som trekker mye strøm.

 

Ha et fulladet batteri, defa kabel frakoblet og motor/tenning av.

Hvor gammelt er batteriet og hvor langt kjører du pr. dag i snitt?

 

Enig, men ta den negative polen istedet, så slipper du å risikere kortslutning mellom fastnøkkel og gods. Det gnistrer godt. Evt bruk et tangamperemeter, men da må du ha et som kan måle likestrøm. Det er ikke alle som kan det... 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for tips. Batteriet er ca. 1 år gammelt. Bilen blir bare sporadisk brukt nå for tiden, derfor blir dette problemet ekstra synlig. Ved daglig bruk rekker ikke batteriet å bli tappet helt ut.

 

I starten av målingen var det et forbruk på ca. 0,6A. Etter ca. 20 min var det nede i 0.3A forbruk på batteriet. Det er ikke allverden men når den står ubrukt over flere dager har det sin virkning. Så vidt jeg skjønner er det normale rundt 50 mA. Jeg har altså ca. 5-10 ganger så høyt strømforbruk som det normale. Det eneste ettermonterte utstyret på bilen er Defa-systemet(lader samt kupe- og motorvarmer). Jeg målte med dette både påkoblet og utkoblet uten at jeg kunne se noen endring i forbruk.

 

Jeg tok også for meg en og en sikring i motorrommet uten å se noen endring. Setter min lit til at jeg finner noen spor i morgen når jeg sjekker sikringsboksen inne i kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår