Gå til innhold

Fusking ved kjøring, og tungstartet.

Ranger emnet


Fuskinga

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har seg slik at jeg har en VW touran, 1.9TDI 2004 modell. Den har gått relativt langt, 230000 ca.

Jeg har nå nylig kommet over et problem med at den har blitt mer tungstartet, og at den fusker under kjøring, og når jeg gir på. Det var litt lite diesel på bilen da dette begynte å skje, og etter jeg fylte ble det bedre, men siden har det blitt værre. Noen som har noen idè om hva som kan være galt ? Selv har jeg inntrykk av at det kan være dieselpumpa, men gidder ikke kjøpe den med mindre det er sikkert at det er den.

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230000 er ikke langt. Småfusking/napping ved kjøring kan være EGR som er sotet ned og regulerer tregt.

Når det gjelder tungstartet så må du utdype mer. Må du kjøre lenge på startmotor? Mye røyk ved start? Kan være glødepluggene som er dårlige/defekt, kan også være lekkasje på dieselsystemet slik at diesel renner tilbake.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har koblet ifra en slange som sitter på EGR, så tror ikke det er problemet. Når bilen er på reservetank, og er kald, så fusker bilen, og dauer igjen etter jeg starter den, og må da kinne litt før den starter på nytt. Den drar ikke noe særlig heller, må slure på clutchen for å komme meg avgårde. Fusker og napper når jeg gir gass. Begge problemene oppsto på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kan være flere ting dette,det enkleste  kan være og skifte dieselfilter ? kan også være kondens dersom du har hatt lite diesel på tanken .  Har du skjekket dieselslanger at de ikke trekker falsk luft. 

  Kan selvfølgelig være dieselpumpe,  at høytrykksdelen i pumpa er sliten , men da er  ofte problemet når bilen er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår