Gå til innhold

Motorbytte fra 2.8 v6 til 2.3 rekke femmer

Ranger emnet


jacobsen84

Anbefalte innlegg

Du kan også ha problemer med spjeldmotoren på bilen, så att den ikke åpner seg at den står i luket posisjon?

Om det bråker litt så kan det også hende at det er litt av problemet..

Den grillen er nok hjem mekka sikkert kjøp gitter å montert på bilen ellers å kan du se på grill stylingshopen.se der har dem griller til bilen din smile.gif

Co kan jo verre nok med olje og filter bytte så går den som regel ned igjen.

Så her ville jeg prøvd og rensa helle systemet for det kan at kjølevæska di har klumpet seg da er det greit å bruke hage slange så du får ut evt dritten som ligger å stenger?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall den tappelyden var kun der en gang. Som om noe løsnet. Blei hvertfall plutselig varmt igjen som det skal være..Hvis du tenker på spjeldet til varmeapperatet så funker den som den skal mener jeg på. :-) vrir jeg til kaldt blir det veldig kaldt vrir om igjen og får jeg litt varme eller ingenting. er denne du mener??

 

Men når det da kommer varme i bilen igjen for å nevne dette så dugger det på bilen med engang. Som om noe lekker så vidt da føler eg bare varmeregisteret er gåent. Vifta bråker litt da når den står på laveste som om etg lager er slitt. Ellers ingen ulyder. :-)

Men skal kikke på den siden etter ny grill. Trur ikkje hjemmemekka siden alt er perfetkt bygd opp hvis du ser på bildet. Så perfekt sånn som den lille åpninga til kroken til panseret er jo som om skulle vært orginalt laga. :)

Men ja skal flushe systemet helt så ser vi hva som skjer next. :-) vill ta litt tid men kan gi lyd senere når ferdig om resultat. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med panser og du må ribbe dashbordet ut med alt der ut med varmeapparatet av med ledninger så du kommer til er vel sånn ca ved midtkonsollen.

Så når du har brukt noen timer på dette så vil du komme til registeret.

Så her har du en stor jobb foran deg en dags helga jobb i å demontere alt du skal :)

Har du brukt eller ny register er den brukt så ville jeg trykk testen den før den blir satt inn i bilen så du er sikker på at den virker.

Og registeret kan sikkert sitte noe innmari hardt fast så bruk noe å løsne denne med eks pianotråd eller skarp knivblad?

Så må du kanskje ha litt tette stoff etter på får å få kupeen tett igjen silikon eller noe.

Kan sikkert prøve å hjelpe deg under veis med, du må først begynne med demontere alt du skal jo mer du tar bort jo bedre er det er veldig trangt oppi der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger IKKE å demontere dashboret for å skifte varmeregisteret på audi 100, så for all del ikke gjør det. Ufattelig mye ekstra arbeid. 

 

Varmepakka (boksen registeret sitter i) kan løsnes og trekkes ut fra motorrommet, vindusviskere og slikt må demoteres på utsiden, men panseret trenger du ikke å ta av. Inni kupeen må hylla under rattet og hanskerommet demonteres, noen skruer og slager må av, og noen kontakter (mener å huske det bare er en om du ikke har A/C). Deretter kan hele greia trekkes ut og du kan demontere det slik at du kommer til varmeregisteret. 

 

Tar fort noen timer uansett (avhening av hvor mye du plages), men egentlig en grei jobb smile.gif

 

Her er en guide som kan være kjekk å se litt på: http://12v.org/urs/C4UrSHeaterCoreReplacementDIY.pdf  ( Ikke min guide bare så det er sagt, kjempebra jobb av de som har laget denne! ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår