Gå til innhold

Motorbytte fra 2.8 v6 til 2.3 rekke femmer

Ranger emnet


jacobsen84

Anbefalte innlegg

hei da etter mye arbeid med 2.8l og siden det blir overtrykk i kjølinga på motoren føler eg topppakning er gåen.


 


 


men hvordan er det å bytte over motor da? må alt av ledningsnett byttes? osv? noen som har en fremgangsmåte?


 


men først ett punkt. hvis det er litt eller tett varmeapperatregister så vill ikkje vannet strømme igjennom har jeg hørt kan dette være en årsak til overtrykk? jeg skiftet akkurat radiator og termostat far bildeler.no på bilen alle slanger er ingen tegn på lekkasje og FØRSTE gang jeg kjørte gjennom lufta og bilen blei varm hadde jeg ingen problemer med overtrykk etter noen turer. dette begynte etter jeg satte bilen bort litt og sku kjøre igjen da forsvant vannet fra lufteventilen til torpedoveggen og hørte hveste lyd og vannet gurglet seg gjennom igjen når åpnet igjen.men trenger ett svar på varme registeret. smile.gif eller er det sånn att når toppen er gåen så blir det ingen vann fram dit=????? den nederste slangen som går via torpedo er varm i forhold til den øverste slangen der ventilen sitter på den er mere kald.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan prøve er da sjekke om varmerregisteret ikke virker er jo å prøve å stå i bratt oppoverbakke rus bilen noen min til du evn ser om du merker om det blir mer varme i varmeapparatet.

Etter på kjør bilen på flata se om det minker noe vann da får bilen litt mer trykk på varmeapparatet og du får  lufta kjølinga.

 

Eller du prøve og spyle gjennom varmeregister skru av di to slangene som går inn på register til torpedoveggen og ta hage slangen og spyl gjennom etter på.

Ha panseret oppe la den gå på tom gang hør etter noe skrape lyd  fra sonen til vannpumpen.

 

Det med å bytte motor er jo litt jobb men nei du trenger ikke å bytte over ledninger så lenge det er samme motor og kode på motoren du setter nedi bilen

Men er det forskjellig motorer så må du nok bytte ecu og sånn og kabler ja.

    .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir mere varme i bilen når jeg ruser den i en oppoverbakke.men når kjører normalt forsvinner varmen i kupen og vannet forsvinner i slangen som ventilen sitter på og det blir overtrykk som om noe blokkerer når mindre sirkulasjon på vannet etter hvor mye pumpa sviver rundt da bobler det i den nederste slangen. og rutene begynner å dugge veeeeldig fort.

Pumpe er ny forresten. Men ska kjøpe ny termostat heller fra verksted siden dem da bestiller orginalt. Da får jeg hvertfall rektig uansett. Jeg har en donorbil stående denne har mindre motor altså den gode rekker femmern men den har levd sitt den var veldig slitt mye rust da jeg kjøpte den. Gått langt men motoren er går meget bra da tross sine 400000 den har rulla. Den jeg har hatt som Rep.objekt en stund er V6 utgaven og Quattro Tenkte bruke varmeapperat som funker fra den andre bilen, så tenkte heller tømme systemet helt igjen og bytte over dette fra donoren. Da burde saken være biff. smile.gif Pluss ny termostat for i begynnelsen da jeg skiftet radiatoren som lakk virket alt normalt da jeg luftet bilen på plan bakke. dette begynte etter en god stund og problemet har vedvart. smile.gif Så føler varmeregisteret har skylda. Men skifter termostaten i samme slengen siden folk mener att møller eller bilverksted er ett bedre alternativ så jeg slipper vandringa på tempmåleren smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostat er det mange som kjøper feil og kan medføre mye problem IKKE kjøp på disse plassene biltema bilextra thorshovbil og bildeler.no mekonommen da dem er billig dårlig er kina vare og dårlig kvalitet på dem alltid mye feil med dem.

Kjøp originale termostat på møller koster litt noen kr mer men er fort en og innvestering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For da kan det hende den ikke er heilt frisk :)

Om det er noe som skulle blokkere eller defekt eller om det er klumper eller vannet ikke går gjennom som det skal da kan det bli litt lyd i den.

Derfor spyle gjennom anlegget når du først holder på og skal til med å bytte termostat på bilen kan hjelpe og få i gang sirkulasjonen igjen så lufte anlegget godt etter på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår