Gå til innhold

Ford Mondeo 2.0 TDCI 2004. Sedan.


Lofnesen

Anbefalte innlegg

Hmmm, er ikke katalysator på min 06 model tdci, er lyden kun ved 2000 rpm eller vedvarer den hele registeret? Virker så kansje turboen din som ikke er så god, du kan jo eventuelt prøve å filme lyden og legge den ut her?

Har aldri testet lagerene i en turbo selv, og heller ikke hatt problemer med en så vill ikke komentere den muligheten. En liten ide så eg fikk så du kan prøve er å holde over endestussen av eksospotta di og se om det blir noe høyere lyd, hvis det er ett lite hull som på ett eller anna vis sko klare å plystre til deg burde det bli værre når du stenger for eksosen og det blir mer press på hullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat på 2000rpm og ca 3500rpm..

Har prøvd å holde for eksosen, men er for mye press til å klare å holde igjen, så tror egentlig ikke at det er eksoslekkasje noe sted..

Syns egentlig dette er veldig merkelig.. Med tanke på at de satt på en helt ny endepotte.

 

Har også funnet ut at når eg holder inne clutchen, kommer det en raslelyd. Enda verre viss eg bare holder den halvveis inn..

 

Han bilforhandleren er begynt å bli vrang også.

Han måtte bytte dieselbrenneren etter kjøp så han er litt gretten etter det tror jeg.

 

Men når en kjøper en bil for 70000kr så bør jo den vere i litt stand..!

Han sier at lyden ut eksosen ikke sjenerer noen.

Det sjenerer jo meg !!!!

 

Lurer faktisk bare på å sette den på et annet verksted for å finne ut hva prisen vil bli og deretter kontakte min bilforhandler igjen..

Han er vel pliktig på en eller annen måte å ordne opp etter seg..

Er ikke første gang den er der inne for å si det sånn...

 

Kjøpte den 03 mars 2014. Den har vert på verkstedet der inne i minimum 2 mnd tilsammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke heve kjøpet.

Jo du kan få dette fikset på et annet verksted og han står til ansvar for å betale dette men du må si dette til han som du kjøpte bilen av?

Ellers så kan du bruke forbrukerrådet da blir det konflikt løsning er jo veldig greit det også da får du din rett på din side og dere kommer til løsning?

Ofte hjelper det bare og fortelle han at du har vert i kontakt med forbrukerrådet og si dem kan rette opp sak på han, ofte bilselgere ikke vil bli blandet inn i systemet til forbrukerrådet ofte da gir dem  seg og utbedre dine feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår