Gå til innhold

Ranger emnet


Freed72

Anbefalte innlegg

Hei

 

Ny her på forumet, og leter etter bil smile.gif

 

Jeg er 17år og på utgikk etter førstegangsbil (enda jeg har hatt en tidligere). Nå er det snart tid for lappen på bil, og da må jo bil være i orden på forhånd! Har tittet litt på finn.no i det siste og sett meg frem til et par modeller jeg ønsker meg. VW Golf og Passat samt det "nye" versjonen av Ford Focus?

 

Har et budsjett på 40-45 000,- +felg, senk og stereo smile.gif

Synes det bør være manuell, og diesel.

 

Når det kommer til Passat har jeg lyst på 1,9TDI med 131hk og 4motion, men all dette er vell kanskje litt mye og kreve hvis bilen skal ha minst mulig kilometerstand?

Noen som vet hvordan 101hk går i forhold til 131hk mye forskjell?

Hvordan er egentlig Passat med tanke på reparasjoner og vedlikehold, veldig dyrt for deler?

 

 

Hvis valget kommer på Golf hadde det vært fint med en 1,9TDI motor her også. Men her hadde vel faktisk en 1,6 fungert helt greit da det er et mye bredere utvalg og de har generelt mye lavere kilometerstand en Golf'er med 1,9TDI motor.

 

Den "nye" versonen av Ford Focus (det karosseriet Focus Rs er bygd på). Synes jeg kan bli et tøff bil med senk, felg og selvfølgelig spolier! Av disse bilene er det vell ikke like mye og velge i. Men hvordan går en 1,6TDCI motor, er den veldig slapp? Er den så slapp at man burde gå for 2,0 liter'n?

 

Til slutt har dere noen tips til ting jeg bør bemerke, fra som har med kjøp og styling? smile.gif

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf med TDI motorer går bra. Jeg hadde en Golf 4 med 1.6 og den var ikke sprek. Den var svak og død. 

131hk går en del bedre enn 101hk. Både i passat og golf. 

 

Passaten har noen svakheter. Svak forstilling, el. feil, vannlekkasjer og sånne ting. 

Du burde prøve en Golf 4 131hk TDI. 131hk TDI med chip, 180hk (?) Da får du en bil som drar godt

 

Du må heller ikke se deg blind på kmstanden på diesel biler. Diesel motorene går langt ved god vedlikehold. 300.000km på diesel høres mye ut, men ikke la deg skremme av det. Min gamle A6 TDI hadde passert 360 tusen da jeg solgte den. Gikk som en drøm og ikke noe problem der (110hk, TDI). Startet og gikk hver dag.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår