Gå til innhold

Fortvilet audi 100 2.8 eier.

Ranger emnet


jacobsen84

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå fått byttet den radiatoren som lakk litt. Men har nå luftet systemet på bilen. Den blir god og varm innvendig. Stiger til vanlig temp. :-) men når jeg kjører noen km blir lufta kald igjen. Jeg stoppet opp og skrudde opp lufteventilen som sitter ved torpedoveggen. Da kommer det hveselyd og så gurgling og vannet renner igjennom igjen.og kupen blir varm igjen. Er drt sånn att det må gjøres noen ganger for gjort det tre ganger nå. Og jeg begynner å bli litt redd det er pakninga på motoren. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har bilen gått?

Bruker bilen din vann minker det fra ekspansjonstanken?

Ofte gurgling kommer fra dårlig pakning eller begynnelsen på att den snart skal,kan ryke så ja da blir det luft i systemet.

Det kan også være noe som blokkerer litt en liten klump er nok.

Du kan prøve og klemme litt på slangene der lufte skruen sitter.

Og husk og ha lokket på gullfiskbollen av se om du får ut noe av luft og kanskje noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har gått to hundre og sytti circa. Men folk mener det ikkje er frykt for pakningen :-) vell når jeg kjører minsker ikkje vannet så mye akkurat. Men når den er varm så når jeg åpner ekspasjonstanken da koker det overog kjenner det bobler i den store slangen mest nær den der. Jeg mister mesteparten av vannet fra akkurat der når jeg åpner lokket forsiktig opp for da stiger vannet brått.. Eneste løsninga på letvinn måte var å lufte gjennom lufteskruen. Men da jeg kjørte hjem fiks jeg tips om å ha den åpen hele veien så den fikk luftet seg men kupen blei bare nogen lunde varm ikje wånn att det nesten var vondt på hånda av lufta som kom ut fra vifta. :-) Og fant ut nå når kom hjem og sto stille uten lyd rundt meg steg gradestokken plutselig over hundre grader og det bobla kraftig helt til jeg slo av motoren.. Vifta slår heller ikkje inn på radiatoren. Huff vi ikkje gi opp denna bilen. Er det ett helvete å bytte om te rekke femmer motor vanlig har jo en rekke femmer ståans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakning kan fort bli dyrt på verksted fort mellom 20k til 35k går heilt an på hva som må gjøres.

Det beste da dra  å høre med mange forskjellige så kanskje du kan få det billigere har hørt att noen har fått dette for 10- 15k  

Km tyder på att den kanskje er slitt da ofte når bilen kommer opp i den km så rykker pakningen.

Høres ut som bilen går på overtrykk da den kommer opp så høy varme så ja jeg trur den pakningen har tatt kvelden.

Da kan det nok verre pakningen har bilen hvit røyk og lukter litt rart av den?

Det du også kan gjøre re å få noen å ta en trykktest på motoren.

Noen har fargestoff dem kan ha på bilen så bytter den farge så du kan se om den er dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår