Gå til innhold

vanskelig og starte når den er varm

Ranger emnet


øbracing

Anbefalte innlegg

Har en golf 4 1,4 1998 model og den starter veldig lett når den er kald,men så fort den blir varm så er det nesten umulig og få start på den.når jeg har prøvd i kanskje ti min så starter den og er helt fin helt til jeg stopper den igjen?hva kan dette være?har byttet plugger uten at det hjalp noe svar mottas med stor takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde først prøvd og bytte temp sensor på kjølevesken den koster kun noen hundrelapper, har også hørt om insprøytingdyse som lekker bensin inn i sylinderen etter bilen er kjørt litt da blir det så mye bensin i sylinderen att motoren blir sur og ikke vil starte nå er dette bare ein teori men eg har hørt om dette på 1,4 og 1,6 på golf4.

 

Det er også ein puste slange for veivhusventilasjon på disse motorene denne slangen er koblet på luftfilter og går fra baksiden av motoren og opp når denne blir tett kan det bygge seg opp trykk og det får olje til og lekke inn i sylinder, det er ein boks som slangen er koblet til og den blir ofte tett noe som gjør att motoren drikker olje prøv og blås inn i slangen som går til luftfilteret og se om den er tett.

Denne boksen til veivhusventilasjonen er vanskelig og komme til om den er tett kan du ta den av og tette igjen alle hull unntatt ett og spraye in 5-56 alla rustløser stoff evt bensin og spyle med varmt vann etterpå, du må bruke lufttrykk til og blåse ut vannet og dritten som ligger forkullet inni du kan også kjøpe ny men den er nok ikke billig hos møller iallefall.

Eg gjorde dette på min 1.6 16v motor og den sluttet og drikke olje, hos meg forsvant det plutselig 3dl på ei uke når det var kaldt og når eg åpnet opp lokket til oljepåfyllingen var der masse gul tjukk gugge det var ikke ett problem etter eg renset denne boksen.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår