Gå til innhold

Tråden brenner seg

Ranger emnet


MonkeyDude

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et Kemppi Minarcmig 200 apparat, altså et MIG sveiseapparat og bruker mision 18 gass.

Problemet er at tråden brenner seg inni munnstykket, det er altså ikke sveiseperla i tuppen på tråden som kommer tilbake og brenner seg.

Bruker 0,6 tråd og 0,6 munnstykke, og apparatet er 1 måned gammalt. 

Eneste jeg kommer på som kan være feilen, er at jeg bruker Biltema munnstykker. Men Biltema kan da virkelig ikke klare å feilprodusere noe så enkelt som en liten kobber bit???!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du sveiser da?
0,6mm tråd er egentlig ikke egnet til annet enn karosseriplater på bil.

Med 0,6mm tråd må du kjøre lav strøm, men du kan prøve å øke trådmating litt først for å se om det hjelper.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger du kåpa rundt munnstykket inntil når du sveiser? eneste muligheten du har til at det skjer som du beskriver der er at du har noe som jorder rett før hylsa... som ei sveiseperle innerst i hylsa og du legger kåpa inntil når du sveiser...

 

evt at du har noe som jorder strømpa slik at du får sveisinga mellom strømpa og munnstykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd 6 forskjellige trådmunnstykker, har prøvd noen i 0,8 også bare for gøy. 

Kjøpte fra Biltema og sammenligna med det originale som fulgte med, de var så og si helt identiske. De fra Biltema var runde i tuppen istedenfor flate som kemppi, men samme lengde.

Dessuten skal det jo godt gjøres å feilprodusere en så enkel sak. Er jo bare en liten klump med et hull igjennom.... Og de kan da ikke ha så dårlig kobberblanding??

 

Men skal innom Tess å kjøpe noen andre for å teste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår