Gå til innhold

motor bytte

Ranger emnet


opel astra

Anbefalte innlegg

wunder.gifhei jeg driver og bytter motor i en  passat 3bg og det som er att den motoren som skal inn i bilen har stått på en automatkasse.

og den motoren skal inn på har manuell girkasse og det må nok tilpasses får å få dette til å funger.

så det jeg lure på hva er det jeg trenger og om noen veit pris på ny deler?

eller om det går an å bruke noe fra gamle motoren?

får det er jo mellom girkasse og motor som må passe sammen?

takker for all svar jeg kan få

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er samme motor som har samme motorkode skal det passe rett inn, kan være du må ta motorfestene fra den gamle motoren og sette over på den nye og om en nye motoren mangler sensorer eller har andre sensorer på du ta det fra den gamle og over påden nye motoren.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er samme motor kode avb alt skal over utenom hjernen men der er noe med att jeg ikke får motoren til å passe til girkassa altså sånn att  gir virker og clutch går som det skal.

du har den stanga som går fra girkassa og inn til motoren jeg ikke får til å stemme heilt.

er ikke heilt sikker på hva det hetter men  lager eller stang overgang til å få girkassa inn i motoren så den skal gå?

får automat kassa er jo litt annerledes en manuell kassa om du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt tid i helgen men skal se på den i morgen da kan jeg se om det passer kan ta bilde av dette.

Men om det skulle passe så er det kun å sette over og montere på plass?

Er det noe annet en bør tenke på når den settes inn i bilen og blir montert.

da tenker jeg mest på girkassa og sånn, elektriske og koblinger slanger kabler skal gå veldig greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår