Gå til innhold

Vått under teppet på passasjersiden bak - Hjelp!

Ranger emnet


andkva93

Anbefalte innlegg

Eg har nettopp fikset dette på min golf stasjonsvogn og hos meg var det indre pakning og dreneringene i pakningen som går under døren på passasjersiden bak, eg tok av pakningene og gjorde den ren for så og ha spray fett på pakningen men disse er kjente for og lekke flere plasser.

Om du har takluke må du gjøre rein dreneringene til denne og de kan også lekke inn dørplaten som holder vindusheisen og motoren til heverten, det beste er og ha bøtte med vann eller hageslange for og tømme/spyle over døren mens ein person sitter inni og ser etter lekkasje da vil du ofte se hvor det kommer inn.

Det er også gummiplugger i gulvet under bilen om disse løsner vil det også komme vann inn, ta og se under bilen med lykt og sjekk disse.

 

Ellers ville eg hatt på varmevifte inni bilen for og tørke bilen det blir fort mugg og rust så ikke la det være vått over lengre tid, eg brukte kupevifte og hadde den bak der det var vått men ikke sett viften tett oppi teppet det kan være brannfarlig.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gravd litt i det i dag og dro opp teppet og støyisolasjoensmatta og der var det en stykk morken gummiplugg, såklart hadde det jo rustet rundt denne så jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre nå. Dra på et verksted og få det sveiset eller om jeg bare skal sette i en ny gummiplugg? 

Har lagt inn kupévarmer i håp om å få tørket teppet og matta så jeg får håpe det tørker. Kan legge ut bilde om ønskelig så jeg kan få en pekepinn på hva jeg må gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det ikke pluggen men pakningene på døren, om det er rust rundt gummipluggene må du ta ut pluggen og få vekk all rust så rustbehandle og lime inn pluggen med pakningstoff.

Dette burde du klare selv men om det er så mye rust att du må sveise kan det være du trenger hjelp om du ikke kan sveise, er det vått på teppe fremme siden du meiner det kommer fra fronten?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det ikke pluggen men pakningene på døren, om det er rust rundt gummipluggene må du ta ut pluggen og få vekk all rust så rustbehandle og lime inn pluggen med pakningstoff.

Dette burde du klare selv men om det er så mye rust att du må sveise kan det være du trenger hjelp om du ikke kan sveise, er det vått på teppe fremme siden du meiner det kommer fra fronten?

I min er det vått foran og ja, men alt vannet samler seg baki siden jeg parkerer i bakke.

Tok ut pollenfiltre her om dagen og det var klissvått, plastlokket over filtre var også masse vann på, så håper det har hjulpet og rydda litt opp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår