Gå til innhold

Lakk falmet/matt

Ranger emnet


Ragnarok87

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte meg ein bmw e36 for ein liten stund siden og har sett/kjent at noen deler av bilen har veldig matt lakk, man kan se det og om man tar håndflaten over kjenner man at det er akuratt som lakken holder litt igjen. Det er liksom ikkje den smoothe flaten som man kan gli over.

Er det mulig å reparere dette uten lakkering?

 

 

Takker for svar

 

- Ragnarok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vett eg ikke hvordan din ser ut, men for eksempel på framdører og rundt framhjul, bakhjul kan detvær mye asfalt som sitter igjen i lakken og gjer att lakken ser falmet ut,er det generelt hele bilen, så er det som quattro sier, varm opp garasjen å kjøp noen mitt på tret produkter og du kan få ett fint resultat på en billig bil. Finnest alltid high end produkter, alt etter hvilket resultat du ønsker. Ps: bilder forteller mer en 1000 ord :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager enorme bilder...

 

Legger til bilder av alt av karroseriskader. Trenger tips til alt eg har bilde av. Så setter pris på det smile.gif

Noe av det kan være skitt, avtrykk og diverse.

 

Her er det noen som har pusset ned lakken, og lagt klistremerker over. Må vel lakkes. Fått eit tilbud på noko lakk av eit firma, man får klarlakk, lakk og grunning i "bokser".

Når man har gjort grundig forarbeid og lakket over vil man kunne se forskjell på den "nye" lakken og den gamle?

 

Må man lakke hele skjermen? Vil det se bra ut uavhengig av om man lakker hele eller deler?
post-149821-0-16511700-1414968070_thumb.jpg

 

Den har rust hull, dette må vel behandles, bruke stålplast eller slikt for å tette hull for så lakkes.

post-149821-0-00563500-1414968134_thumb.jpg

 

Her ser man den kjempe matte lakken. Hvordan behandles?

post-149821-0-29206200-1414968193_thumb.jpg

 

Dårlig lakkeringsjobb av ein rød skjerm fra ein anna E36.

post-149821-0-21796600-1414968235_thumb.jpg

 

Mer matt lakk

post-149821-0-07527800-1414968281_thumb.jpg

 

Vet ikkje hvordan eg skal forklare dette, men trur det er litt rust og deler av den skjermen som er feilbehandlet.                                                                                        

post-149821-0-15138900-1414968515_thumb.jpg

 

Meir rust:

post-149821-0-76058900-1414968634_thumb.jpg

 

Mer matt lakk

post-149821-0-20401700-1414968713_thumb.jpg

post-149821-0-39477300-1414968582_thumb.jpg

post-149821-0-35090300-1414968671_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vett eg ikke hvordan din ser ut, men for eksempel på framdører og rundt framhjul, bakhjul kan detvær mye asfalt som sitter igjen i lakken og gjer att lakken ser falmet ut,er det generelt hele bilen, så er det som quattro sier, varm opp garasjen å kjøp noen mitt på tret produkter og du kan få ett fint resultat på en billig bil. Finnest alltid high end produkter, alt etter hvilket resultat du ønsker. Ps: bilder forteller mer en 1000 ord :-)

Fekk inn noen bilder, noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stygt ment men siden bilen din er så sleden så den er ville eg barre brukt bilig cleaner og deretter noe billig bonewax, det matte forsvinner da, men du trenger go tempratur, så helst en varm garasje eller lignende. Eg brukte www.skruvat.no/Extreme-Cleaner-500-ml-P48570.aspx

 

www.skruvat.no/Extreme-Car-Wax-500-ml-P48892.aspx

Hulla og lakkeringen vett eg ikke helt, kansje lettest å bytte ut eventuele deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stygt ment men siden bilen din er så sleden så den er ville eg barre brukt bilig cleaner og deretter noe billig bonewax, det matte forsvinner da, men du trenger go tempratur, så helst en varm garasje eller lignende. Eg brukte www.skruvat.no/Extreme-Cleaner-500-ml-P48570.aspx

 

www.skruvat.no/Extreme-Car-Wax-500-ml-P48892.aspx

Hulla og lakkeringen vett eg ikke helt, kansje lettest å bytte ut eventuele deler.

 

Ikke stygt ment men siden bilen din er så sleden så den er ville eg barre brukt bilig cleaner og deretter noe billig bonewax, det matte forsvinner da, men du trenger go tempratur, så helst en varm garasje eller lignende. Eg brukte www.skruvat.no/Extreme-Cleaner-500-ml-P48570.aspx

 

www.skruvat.no/Extreme-Car-Wax-500-ml-P48892.aspx

Hulla og lakkeringen vett eg ikke helt, kansje lettest å bytte ut eventuele deler.

Når man har ein "sleden" bil som du sier, er det ikkje meir positivt å gå for noe skikkelig cleaner?

 

og hva gjor bonewaxen? Holder på glans, lager på glans og holder den? thats it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleaner tar vekk skiten, bonewax holder den borte pluss blank finish. Dyrere wax holder den lengre blank og finere resultater. Har prøvd svis wax sitt sett til over 1000 kr, og synes ikke det blir noe veldi mye bedre resultat en turtle sitt. Noen sverger til dyrer wax og cleaner, eg derimot er fornøyd med wax/cleaner av billigere prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår