Gå til innhold

Alt for lav lyd på sub!

Ranger emnet


Iver B

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp!

 

Har nettop kjøpt meg en gladen 95.4 forsterker til å drive min basskasse fra JL-Audio (CP112-W0v3). Spilleren jeg bruker er en Pioneer med 2V output til forsterkeren.

 

Etter å ha koblet opp anlegget merket jeg at subben spillte veldig lavt. Mye lavere enn med min forrige forsterker som var svakere og av dårligere kvalitet. Jeg er helt sikker på å ha koblet opp alt riktig og har trippelsjekket alt. Subben spiller så lavt at jeg kan forsterke bass maks på spiller, skru gain på maks og volumet helt opp uten at det er noe å skryte av. Jeg har brokoblet forsterkeren slik at den skal gi 270W RMS og subben vil gjerne ha 300W RMS så dette er det ikke noe å si på. Kan det evt være outputten fra spilleren? at den bare gir ut 2V? i såfall synes eg det er rart at jeg klarte å drive det med en svakere forsterker.

 

Håper noen kan komme med noen gode tips og erfaringer! smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gammel 4 kanals forsterker fra Boss på det de påstår er 4*200W (men vet jo at de skryter på seg effekt). Har samme spiller og alt er koblet helt likt bortsett fra tykkere strømkabel og jording. Forsterker er stilt på lowpass og autosense er stilt på low. Output fra spiller er stilt til sub og frekvens er justert til ca 80Hz så alle basic instillinger er som de skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare to signalinnganger på forsterkeren, så bruker inngang 3-4. Har prøv å justere gain opp og ned, kan justere gain på max uten å få noe nevneverdig volum. Har en utgang på spilleren og den er justert til sub. Fronthøytalere har jeg ikke kjøpt enda, men prøvde å koble subben på en utgang for å sjekke om det var noe forskjell fra brokoblingen. Hørte klar forskjell der så er ikke noe galt med selve brokoblingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt høyt her nå. Rett meg om jeg tar feil smile.gif

 

Ja, det er vel 2sett med innganger? 1-2 og 3-4. Skal du brokoble må du vel også bruke 1-2 kanalen og 3-4. 

Kobler du signalkabelen inn i 3-4 så vil du jo ikke bruke 1-2 kanalen. Noe du må om du skal brokoble? Du har vel koblet signalkabelene i vanlig modus, mens lasten (bassen) er koblet i brokobling

 

Har du lest i manualen til forsterkeren, under "brokobling"? Står kanskje der hvor signalkablene skal kobles. For jeg mener bestemt at da du skal brokoble må både forsterker kanal 1-2 og 3-4 få signal. 

 

Edit: Og har du last på både L og R utgangen på forsterkeren?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inni forsterkeren din har du 2 forsterkere. En på 1-2 og en på 3-4. Skal du brokoble begge de 1-2 og 3-4 utgangene så må vel 1-2 også få et signal? 

 

Du har sikkert koblet bassen riktig, men virker som signal kablene dine står feil. Har du lest i manualen hvilke kanaler som skal ha signal ved brokobling?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår