Gå til innhold

parklys som ikke lyser etter pærebytte

Ranger emnet


woodland

Anbefalte innlegg

Bilen: 2008 Passat Sportline (B6 3C) stv.

 

Hadde et defekt parklys jeg måtte skifte, og byttet derfor likegodt begge to med hvitere LED-pærer, for å få tilsvarende farge som Xenon-lysene.

 

Disse skal jo lyse samtidig som hovedlyset, men det gjør de ikke lenger.

 

Jeg får melding om pærefeil for både høyre og venstre parklys når jeg starter opp, og gult ikon lyser deretter konstant.

 

Tenkte først at pærene måtte være defekte, men det er jo en funksjon for å få parklysene på en side til å lyse (dra blinklys hendelen enten opp eller ned, og skru av tenningen). Når jeg gjør dette, så lyser den respektive pæren i tre sekunder før det slukker.

 

Pærene er mao ok. Noen som har vært borti dette før, eller vet hvilke(n) sikring(er) som er involvert, eller andre tips?

 

Skal selge bilen snart, og skulle gjerne ha ordnet dette asap. Hyggelig om noen kan bidra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har pærevarsling på din bil, og LED pærer trekker så lite strøm at bilen tror pærene er defekt og skrur dermed av spenningen til de og gir deg melding om dette.
Bytte til vanlige halogen pærer eller kjøp LED pærer med motstand.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart. Det gjør jo deg å. Nettopp kjøpt meg BMW hvor jeg driver å matcher lysene. Nettopp ferdig med nær, fjær og grøftelys i samme 6000K lys farge. Mangler bare BMW ringene.

 

Men i en sånn kjøp/salg situasjon så er originale ting best. Selv om det noen ganger ser "teit" ut. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår