Gå til innhold

Partner -00 1,9D clutchen henger og vil ikke tilbake

Ranger emnet


Kramer2k

Anbefalte innlegg

Takk for svar! Ja, tenker jeg må få ned girkassa :) skal se om jeg får tid til det i morgen. Wiren gikk lett på, men det er jo siden clutchen ikke løser ut ordentlig. Håper jeg ikke får meg ett sinnsykt sjokk når jeg åpner den :P

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig kassa ute... Etter mange timers slit smile.gif

 

Utløserlageret har gått åt skauen, så må ha nytt.

Eneste er om det egentlig er noe poeng i? Var jo på EU og fikk feil på demper V/foran og V/bak. Noe småplukk på noen foringer og foring på bakaksel. Verksted mente jeg måtte bytte hele bakakselen. Kunne bytte nålelagerene(hmm, var jo foringene, men(dem her de snakker om?)), de mente dette ikke ville holde like lenge som å bytte hele akselen. Var visstnok ett firma i danmark som hadde spesialisert seg på å bytte disse, kostet alikevel en del. Merkelig, når bakakselen var byttet for et par år siden :S er det verdt å begynne å koste på bilen nye deler, tror dere? Kan få lastet opp ett bilde av EU kontrollen, så er det lettere å få sett.

 

 

Her er iallefall noe fra i dag.

There's yo' problem!

 

 

post-129292-0-21672100-1413495658_thumb.jpg

post-129292-0-14446700-1413495670_thumb.jpg

post-129292-0-75475300-1413495678_thumb.jpg

post-129292-0-07969500-1413495692_thumb.jpg

 

 

 

Noen som har ett skarpt øye å kan se hvilken clutch jeg har? EVT. vet hvordan jeg finner ut dette? renger med det står på en plass

 

post-129292-0-99677000-1413495683_thumb.jpg

 

Clutchen trenger jeg vel ikke å bytte, Burde holde en stund til?

 

post-129292-0-98291900-1413495700_thumb.jpg

 

 

 

Det finnes jo ørten forskjellige utløserlagere... Som her på eBay, og her på reservedeler24.no (også har du Skruvat sin til 582,-)

 

Takk for hjelpen folkens! smile.gif

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-129292-0-82498000-1413754170_thumb.jpg

 

Hva tenker folket?

 

Blir jo ikke så langt over et par tusen via reservedeler24 :)

 

Eneste er att jeg kan måtte gå på en kjempesmell med bakakselen, hvis den må byttes igjen, og det ikke bare er lagrene...

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke bestilt hos reservedeler iallefall om delen er feil får du aldri byttet den i rett del mange som sliter med retur hos dem, om du kan fikse dette selv og det ikke koster mer enn 8000-10 000kr hadde eg antakligvis fikset det men det kommer helt an på tilstanden på resten av bilen.

Når det kommer til bestilling av deler fra utlandet (ebay og netshop) må du være sikker på att det er rett del, det er så mye styr og returnere deler til utlandet du må dokumentere att det er retur for og slippe mva og tollgebyr når de skal sende rett del tilbake til Norge.

Gi dem du skal kjøpe delen av dele nr og/eller understell nr

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt ja smile.gif huff, virka så sykt billig på den nettsiden, og var jo kjente merker (mapco&sachs f.eks.). Problemet er jo at det er sånn 4 forskjellige deler av hver del. Ett eks er styrekulene. Sikkert 8 forskjellige, men alle står jo hva målene er og om det er med eller uten servo. Kan vel ikke gå på en smell om jeg måler på delen jeg har og kjøper den som er lik? Eneste er om de sender feil.

Lurer også på bakstillinga, han på verkstedet snakka jo om nålelageret som var gåent. Noen som har erfaring med å bytte disse?

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri byttet nålelager i bakaksling så det kan eg ikke svare på, om du vil kan du kontakte Jægermeister her på forumet og spørre han om pris vist du gir ham reg nr sjekker han opp hvilken del du skal ha og gir deg pris på delene ferdig levert til deg han pleier ikke og  ligge så langt unna reservedeler sine priser.

Eg hadde aldri tatt sjansen med reservedeler24.co.no, de har etablert 3-4 firma i Norge og alle har samme postboks adresse i Tyskland eg er sikker på att de etablerer nytt firma etterhvert som folk skriver om sine dårlige erfaringer med dem på nett.

Om du allikevel bestemmer deg for og prøve hos reservedeler ta kontakt med kundeservice og gi dem understells nr på bilen så det kan sjekke hvilken del du skal ha.

 

 

Her er email til jægermeister:toms.safranovs@gmail.com

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte nålelager i bakstillinga er noe skikkelig dritt.
Da må du banke ut torsjonsfjærene, og de pleier å sitte noe sykt.

Hvis du likevel får av alle delene og kommer til lageret, så er det likevel et problem til.

 

I kanskje 60-70% av tilfellene (av min erfaring) så er "røret" som nålelageret sitter på skadet av korrosjon.
Hvis det er en skade der, vil det nye lageret bli slarkete, og du får omtrent like mye slakk når du setter det sammen igjen.

Vi har i det siste pleid å bestille overhalte bakstillinger fra et firma som heter Apola Maxbil. de er relativt billige, og bakstillingene er bra.

  •            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Må vel forsåvidt ha av en del for å få byttet bakakselen uansett, så tenkte jeg likegodt kunne prøvd å byttet lagrene selv, istedenfor å betale 4-5000 for en ny.

Ser en del folk på nettet driver å pumper fett inn i bakakselen, og styrer med å lage nipler og div. Noen som har erfaring?

 

Takk for svar av dere andre; usikker på hva jeg gjør enda :) kjipt å vrake bilen, da det så godt som ikke finnes rust under.

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår