Gå til innhold

Volkswagen Passat 2001, risting i ratt ved fart på 80 og over.

Ranger emnet


Kvammen93

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en volkswagen Passat 2001 modell med automat og 4 motion, v6 tdi.

 

Har nå begynt å merke litt kraftig risting i ratt og bil når en ligger i 80 og over. Det kommer så og si kun når en prøver å holde en jevn fart. Den minsker (forsvinner nesten) når en gir gass og når en slipper gassen. Det samme skjer i 3. 4. Og 5. Gir, med fart over 80.

 

Virker ikke som det er ubalanse i hjul siden det minsker/forsvinner når en gir og når en slipper gassen??

 

Skal skifte alle bremseskivene og klossene i morgen likevel, så kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som sentreringsringene. Hadde nøyaktig samme problem med min gamle Golf etter at jeg kjøpte nye felger. Antageligvis er ikke disse montert og da oppstår det risting ved moderate hastigheter.

Hvis du allikevel skal av med hjulene i morgen ville jeg sjekket dette.

 

Dersom det ikke er dette kan det være at dekkene dine er trappeslitte.

JB


Volkswagen Golf '97


Volkswagen Golf '13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det er skjeiv felg (bulk eller skade på felgen), eller f.eks. høydekast i dekkene (lett å kjøre felgene skjeive, hvis du f.eks har 19" felg og 30 i dekkprofil e.l).

Mulig et avbalanseringslodd kan ha falt av felgen??

 

Slitte bærekuler og foringer i forstilling / feil spissing (denne kan slå seg ut, hvis du f.eks kjører hardt ned i et stort hull etc).

 

 

 

Hadde det vært kast i bremseskivene, så ville det kun ristet når du bremset smile.gif

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår