Gå til innhold

A4 B8, 1.8TFSI (CDHA) reim eller kjededrift?

Ranger emnet


wackamole

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bilen min, en 2009 mod Audi A4 med 1.8TFSI (CDHA) motor, begynner og nærme seg 100k på hjula og har i den forbindelse begynt å lete litt rundt omkring på nettet etter info på når registerreim (om det i hele tatt er en...) skal byttes. Men får noe varierte resultater.. Er det noen her som vet om motoren jeg har har registerreim eller registerkjede?

 

Om det er registerreim (noe jeg holder en knapp på at det ikke er), hva slags intervall har denne?

Det er i tillegg noe lekkasje på vannpumpen, om det er registerkjede så burde vell dette være en enkel sak å fikse selv, er det noen som har erfaring med dette?

 

I tillegg så lurer jeg på om ventilløfterne er hydrauliske?

 

Håper på (positivt) svar :)

 

- Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er registerkjede 06K109158F på CDHA-motoren (og CDHB). Og ja, er hydraulisk løftere med vippearmer, ikke konvensjonelle løftere som står mellom kamaksel og ventilstamme.

 

Ventilløfter (eller rettere sagt, hydraulisk utligningselement)

AUTO_ENGINE_VALVE_LIFTER_022109423D_022_

 

 

 

Vannpumpa

UBTYE.jpg

 

Registerkjede

218e41b5db098caa3c22e79d0926c306.png

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er registerkjede på CDHA-motoren (og CDHB). Og ja, er hydraulisk løftere med vippearmer, ikke konvensjonelle løftere som står mellom kamaksel og ventilstamme

 

Aha, jeg fikk beskjed av Møller at jeg hadde registerreim når jeg spurte dem etter jeg hadde min på 90.000 service, men da fikk du oppklart det !

// AUDI B8 - 1.8T - 2009 

// AUDI 8V - 1.4T - 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er registerkjede 06K109158F på CDHA-motoren (og CDHB). Og ja, er hydraulisk løftere med vippearmer, ikke konvensjonelle løftere som står mellom kamaksel og ventilstamme.

 

 

 

 

Fantastisk Quattro73! Nå må jeg finne ut om det er lurt å ta på seg selv jobben med å bytte vannpumpe...

 

Tusen hjertelig takk!!

 

- Fredrik :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår