Gå til innhold

Ranger emnet


robinsalvesen

Anbefalte innlegg

Hei!
Ei venninne av meg har en hyundai sonata..
Det er ert problem med bilen som jeg ikke finner ut av, og det er at den fusker og dauer i ett sett etter at noen har bytta fordeler på bilen.. 
Den sveiv greit og forsto som at tenning og det er stilt inn på bilen.

Hun har byttet fordeler lokk selv på bilen, men etter det vil den ikke starte i det hele tatt.. den bare kjinner..

Jeg tenkte det var tenningsproblem, så sjekket at ledningene sto riktig og pluggene gnistet. 
Di gnistet og di var bløte av bensin.. ???

Jeg prøvde og bytte til det gamle fordeler lokket men ingen forskjell..

Hva i huleste kan dette være? Bensinpumpe/rele? kondens?
Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gnist og den får bensin, så er det sansynligvis feil tenningstidspunkt. 

Om det er justering på fordeleren, så blir det ikke bra uten at det blir justert opp igjen med riktig verktøy. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylinder 1 er den som er nærmest registeret ja og 4 er den som er nærmest girkassa. 

Det som er lurt når du skifter fordelerlokk er at du setter på det nye lokket først også flytter du over en og en ledning slik at det blir rett i forhold til det gamle. 

 

Det er ikke lett og si hvilken possisjon på fordelerlokket som tilsvarer sylinder nr 1. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår