Gå til innhold

Feilkoder VW Bora

Ranger emnet


Saleh

Anbefalte innlegg

Min bil (VW bora sr 1.6 1999 model)  har en dårlig ytelse oppoverbakke, og varierende tomgang og mer drivstofforbruk nå.
Jeg har sjekket med kodeleser og jeg fikk disse feilene (00525 og 00635).
Hva kan være problemet? Bør jeg endre de to Lambda sensorer eller coil eller kan være noe annet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

00525 - Heated oxygen sensor (HO2S) 1 -
Possible cause - implausible signal Wiring, HO2S, heating inoperative, fuel level low

 

00635 - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - 

Possible cause - heater circuit malfunction Wiring, HO2S

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken 1.6 motor er det du har 16ventil eller 8V?, på 16V er sensor 1 bank 1 på manifoilden og den kan byttes uten og gå under bilen men dette er ein 5 lednings lambdasonde og den er ganske dyr rundt 3000-4000kr.

Om du har 16V motoren har eg ei sånn lambdasonde i garasjen fra delemotoren min, sonden eg har virker men vett ikke hvor gammel den er.

På 8V motoren husker eg ikke hvor sondene er plassert.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er AKL motor, 8v, Jeg skal prøve å bytte den på lørdag, en kompis skal hjelpe med dette.

Jeg tror de er 4 lednings, og de samme i mange bilmerke, vi skal til plass hvor vrakt biler på lørdag.

Men, hva er steps å bytte den sensoren, jeg hørt at må moteren bli varmt før å begynne???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper med varm motor og rustløser men ofte må du bruke vinkelsliper og kappe av tuppen på sonden og så bruke 22mm pipe og lang latmannsarm, de kan sitte grusomt fast og ofte blir gjengene til lamda igjen i hullet evt att du øydelegger gjengene i hullet.

Eg skifte på ein rav4 sist Lørdag og der sto gjengene til sonden igjen eg drog da på Biltema og kjøpte gjenge tapp til lambda og det fungerte perfekt eg smører altid kobberpasta på gjengene til den nye sonden.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår