Gå til innhold

Papirer på 240 med turbo - et lite mareritt?

Ranger emnet


corsaduden

Anbefalte innlegg

Biltilsynet sa de måtte ha papirer på rubbel og bit om jeg skulle sette turbo i Volvo'n, og det måtte være innafor grensa når det gjelder hk/nm. 220 hk er så vidt jeg veit grensa med ventilerte bremser osv, og jeg er gira på å nærme meg det. 

Men så var det det der med måling av effekt. Biltilsynet sier én ting i forhold til papirkrav, mens folk blant annet på forumet her sier noe annet. "Jeg bare møtte opp og oppga sånn ca hvor mange hest bilen hadde, og fikk papirer på dette". Hva skjer med det, i grunnen? Hva skal man egentlig forholde seg til? 

Noen her som har gjort *akkurat* dette noen gang, altså fått godkjent 240 med 215-220 hk, og i så fall, var det sabla mye mas og dyrt å få det til? Måtte bilen feks benkes på godkjent verksted for at biltrangsynet skulle godkjenne den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår