Gå til innhold

Audi S6 C4 Sentrallås går å går i 10sek

Ranger emnet


Eriki

Anbefalte innlegg

Hei

 

Som overskrift sier, når jeg låser opp bilen slutter ikke sentrallåsepumpa før etter 10 sek. Når jeg låser den slutter som normalt og alle dører er låst. 

Alle dørene blir låst og låst opp hver gang, men er bare når jeg låser den opp eller drar nøkkelen feil vei når jeg skal låse den opp da det skjer.

 

Er ikke veldig farlig bare litt irriterende for hvis jeg skal låse opp bilen og tar nøkkelen feil vei må jeg vente til pumpa har sluttet å gå. Misstenker lekkasje eller EPA (End point adjust) som ikke er helt som det skal. Noen som har hatt samme feil? Som sagt, alle dører blir låst og låst opp som de skal. Skal se om finner noen lekkasjer i helga å melde tilbake hvis jeg finner noe.

 

Takker for alle tips

 

Lars Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme som deg. Den barer durer og går i sikkert 10 sek etter at jeg har låst opp. Tok ut feilkoder og det mener jeg det stod (Possible leak).

Demonterte pumpen og sjekket impelleren og alle bladene var helt fine. Sjekket bagasjeluken (er en liten gummi-overgang fra slange til låsemekanisme) og alt var ok.

Si gjerne i fra om du finner det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ser denne tråden er litt gammel. 

 

Jeg hadde samme problem på min S6. feilen kan være meget vrien og finne ikke nødvendigvis at den går med slangene eller koblingene men kan være inni selve sylindrene. rett og slett at membranen er sprekker i. enkleste måten er og holde foran luftehullet på sylinderen og kjenne der om den suger eller blåser falsk luft noe den ikke skal gjøre etter den har nådd posisjonen i åpen eller lukket stilling. 

 

Hos meg var det rett og slett "sylinderen" i bakluken som lakk. når den sto i en posisjon så knep den igjen sprekken i membranen. når den kom i andre posisjonen så blåste den luft ut.

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår