Gå til innhold

Hvem har skylda?

Ranger emnet


Ansora

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er litt usikker på om det her er delskyld eller ikke: jeg sto inne på en parkeringsplass, og det sto en bil bak meg på andre siden av veien med baken på bilen sin mot min.. Jeg tok en tlf mens jeg begynte å rygge bakover, jeg stopper opp og ser at bilen bak meg rygger rett i meg mens jeg sto stille. Problemet er at motparten kryssa av for meg at jeg rygga OG sto stille. Har også nevnt flere steder i skademld at jeg sto stille. Hvem har skylda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansora:    Da må du ihvertfall sørge for at du har skrevet 0 km/t på del 2 av skademeldingen, noe som tilsier at du sto i ro da dette skjedde.  Oppgir din motpart at han var i fart, er det motparten og motpartens selskap sin oppgave å bevise at du var i fart, noe som må gjøres ved vitner e.l. 

 

Klarer ikke motpartens selskap å bevise at du er i fart, er det 100% skyld til din motpart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansora:    Da må du ihvertfall sørge for at du har skrevet 0 km/t på del 2 av skademeldingen, noe som tilsier at du sto i ro da dette skjedde.  Oppgir din motpart at han var i fart, er det motparten og motpartens selskap sin oppgave å bevise at du var i fart, noe som må gjøres ved vitner e.l. 

 

Klarer ikke motpartens selskap å bevise at du er i fart, er det 100% skyld til din motpart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Jeg oppga på brev nr. 2 at farta var 0 km/t og motparten skrev at han var i 0,05 km i timen. Håper det blir motparten sin feil med tanke på at jeg sto stille.

Tusen takk for svar :) Jeg oppga på brev nr. 2 at farta var 0 km/t og motparten skrev at han var i 0,05 km i timen. Håper det blir motparten sin feil med tanke på at jeg sto stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår