Gå til innhold

Lakking av bil med sprayboks

Ranger emnet


Ragnarok87

Anbefalte innlegg

Det er ingen fasit på hvor langt bilen bør og ikke bør ha gått.
Det må tas på kjønn og utifra bilens tilstand ellers, det er mener er at du ikke bør henge deg opp i f.eks alt under 180kkm er bra.
Biler som er gått det dobbelte kan allikevel være i bedre stand, både utseendemessig og teknisk :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fasit på hvor langt bilen bør og ikke bør ha gått.

Det må tas på kjønn og utifra bilens tilstand ellers, det er mener er at du ikke bør henge deg opp i f.eks alt under 180kkm er bra.

Biler som er gått det dobbelte kan allikevel være i bedre stand, både utseendemessig og teknisk smile.gif

du som har peil, hva bør eg se etter no når eg kjøper min bil, om utsende er ok så hva ser eg etter sånn rent teknisk, hva hører man etter, hva tester man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør over vaskebrettvei, kjør over fartsdumper, sving gjerne hardt fra høyre til venstre og motsatt gjentatte ganger og lytt etter lyder, røsk og riv i hjulene for å kjenne etter slakk/lyder. Kjør rett frem og brems hardt, bilen skal ikke dra til sidene.
Sjekk at alt elektrisk fungerer. Be om å få starte bilen fra kald og kjør den god og varm. Ved kaldstart se etter blårøyk. Titt gjerne litt under bilen, se om du ser sprekte mansjetter/foringer etc. smile.gif

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør over vaskebrettvei, kjør over fartsdumper, sving gjerne hardt fra høyre til venstre og motsatt gjentatte ganger og lytt etter lyder, røsk og riv i hjulene for å kjenne etter slakk/lyder. Kjør rett frem og brems hardt, bilen skal ikke dra til sidene.

Sjekk at alt elektrisk fungerer. Be om å få starte bilen fra kald og kjør den god og varm. Ved kaldstart se etter blårøyk. Titt gjerne litt under bilen, se om du ser sprekte mansjetter/foringer etc. smile.gif

 

 

Takk takk :)

Forresten: Når det kommer til motor, har den gått 300.000, så regner eg med at enten er den ok, ellers e det "boss". Hvordan skjekker eg motor?

 

Man ser etter blårøyk (hva kan det tyde på, om det er det så er det negativt? Kan ikkje det bare ha noe med feilblanding av olje, olje filter som burde vært byttet, olje som burde vært byttet osv)?

 

Oljelekasje e vel også negativt, regner med at eg må se etter det. Eventuelt andre lekasjer.

 

Ang. foringer, er ikkje det relativt vanskelig å se etter det? Dette e ikkje det eg har mest peiling på, men er ikkje foringene i treversene?

 

 

Hørte noe om at vist man tar av oljelokket imens bilen går, om det kommer opp olje så er motoren "i dårlig stand". Hvor dårlig standen er kommer ann på kor mye olje som kommer, stemmer det?

 

Har du andre tips for motor i seg selv? noe som kan skjekkes og se på. Eller er det mer lyder, eksos, og slikt det går på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte noe om at vist man tar av oljelokket imens bilen går, om det kommer opp olje så er motoren "i dårlig stand". Hvor dårlig standen er kommer ann på kor mye olje som kommer, stemmer det?

Nei, dette stemmer ikke.

 

Hvis det ryker blått av eksos brenner motor olje.

Lytt etter tikking og banking.

Ellers er alt av lekkasjer negativt.

Ang. foringer, se om de slipper fra godset ved å vippe med en skrutrekker.

Det finnes foringer fler steder en bare traværsen(e)

Hvis mansjetter ol. er sprekt bør de byttes.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår