Gå til innhold

valg av bil, stasjonsvogn med 4wd.

Ranger emnet


gtengdal

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 5 som skal bytte ut vår vw touran med en 4 hjulstrekker, da mest sannsynlig stasjonsvogn. Hvilken bil bør vi velge? Den bør være driftsikker og ikke veldig dyr i drift. Vi ønsker å bruke inntil 150000,- så ingen ny bil. Har kikka litt på vw passat, volvo xc70/v70, skoda octavia. Noen som har erfaringer eller tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så lite bil for 150 tusen hvis du skall opp i større med 4x4.

Her er jo en veldi grei bil da, men over budsjettet ditt. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51582839&searchclickthrough=true

 

Her er en fin bil innfor ditt budsjett,

Nå vett Ikkje eg hvor gammle ungene dine er, men det beste er vell å prøve bilen med ungene å kjøre litt lengre en 10 minutter.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51553527&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 stk Touran (en 2004mod gått 324'km og en 2011mod gått 197'km), og har vært meget fornøyd. Webastoen er ting som har gått igjen, som feil.

 

Siden dere er vant med Touran, hva med Sharan - større bil av "samme" kaliber og fåes med 4-trekk?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51594753&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51569495&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50678278&searchclickthrough=true

 

Jeg har ikke eier-erfaringer med Sharan. Man har jo hørt historier, men jeg er ikke fremmed for og evt å skru litt selv. :)

Vi vurderte og kjøpe en Sharan 4motion, i vår, da Touran plutselig ble solgt. Men vi er bare en liten familie på 3, enn så lenge, så vi kjøpte en 2001mod Allroad istedet. Ble handel lokalt, og til samme pris som jeg fikk for Touran - så vi slo til på den nå, og venter heller til senere med en Sharan. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri Kjøp sharan jeg gjentar aldri kjøp sharan uansett årstall. jeg leste meg opp på sharan og ble "lurt" til å tro att etter 2003 så var sharan blitt bra. Men neida, det kommer syke problemer på rekke og rad hele tiden. Har el-feil hele tiden på ett eller annet, ,man fixer 1 ting også 1mnd etter så kommer det en ny feil på noe annet. Fjærbenslager er noe dritt på vw og endeledd slites unormalt fort. bilen ruster som fan osv osv. Jeg har da en 2005mod 4motion. Ja bilene er ok å kjøre og man har god plass men di som har konstruert disse bilene skulle vært pisket til døde spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så dårlig stelt med Sharan?? Jeg så også for meg at etter den siste faceliften (03-04), så var Sharan en mer driftsikker bil. Jaja, noe skal det nå være hele tia. :p

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sharan blir det nok ikkje..har hørt mye dårlig om dei også. Har hatt Touran i 3 år no..kjempegod bil å kjøre..relativt rimelig i drift og romslig og grei for familie på 5. Men i år har det vert mye tull..skifta clutch, svinghjul og hydraulikenhet på abs..så har røke ut nermere 40 lapper. Så nå ryker nok den..siden vi og har behov for 4 hjuls trekker. Har sett litt på passat ca 2006-2007 mod men er naturlig nok litt skeptisk til vw. Også sett endel på xc70/v70 men er unaturlig høye i pris i forhold til km stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få utrolig mye mer for pengene hvis du går bortfra 4WD eller er du avhenging av dette grunnet bosted, hytte eller lignende. Det finnes veldig få steder man virkelig har bruk for 4WD i Norge. I motsatt fall, hva med Suzuki Grand Vitara? Burde være mulig å finne en fin 2007-2009 modell innenfor budsjett. Mye bil for pengene. 

/// BMW 525D M-Sport Das Original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig mange plasser man har bruk for 4x4 i norge å flere plasser blir det etterhvert som det blir kuttet på veivedlikehold og brøyting. Jeg skal ALDRI ha noe annet en 4x4 på begge bilene mine med annet jeg får kjøpt meg en ren sommerbil ala gammel amerikansk corvette eller lignende. Ja man kan klare seg ok med en 2WD men det er så mye mere behagelig med en 4x4 siden man normalt sett ikke trenger å bekymre seg for å komme opp bakker eller å komme seg på jobb når det ikke er brøytet. Jeg bor da i troms i nord-norge så kan jo hende vi bare er uheldig med hvor vi bor angående brøyting osv da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok avhengig av 4wd pga tilkomst til huset. Suzuki er nok greie biler..men syns det virker litt små med tanke på bagasje o.l til en familie med 3 barn. Nokin som har erfaring med passat 2006-2008 mod..eller v70/x70 2003-2006mod? Da med 4 hjulsdrift. Vi vurderer først og fremst stv foran suv..mest pga at suv er oftest dyrere å drifte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår